خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد:

طراحی و ایجاد سامانه جامع شناسایی متقاضیان کار/ نرخ بیکاری یزد بیش از میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۹۵۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی اشتغال و بیکاری استان یزد با هدف تسهیل در فرآیند شناخت عرضه و تقاضای کار از طراحی و ایجاد سامانه ای یکپارچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در نشست هم اندیشی مدیران اقتصادی استان با اشاره به لزوم مدیریت یکپارچه و رصد اشتغال استان گفت: حسب دستور استاندار در خصوص تدوین سامانه ثبت وضعیت اشتغال و بیکاری استان، یکی از بهترین راه‌ها برای حل این معضل داشتن آمار دقیق افراد جویای کار است که در این ارتباط باید سامانه جامع یکپارچه برای شناسایی متقاضیان کار و مطالبات آنها طراحی شود.

وی ادامه داد:  هم اکنون نرخ بیکاری  استان ۱۳.۹ درصد است که نسبت به میانگین ملی ۱.۹ درصد بیشتر است و برای حل آن به همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و خیران نیاز است.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد موضوع بیکاری را پدیده ای چند بعدی دانست و افزود: عوامل زیادی در زمان ها و مکان های مختلف تغییر میکند که بر اندازه و نرخ آن تأثیرمی گذارد.

ریاحی با اشاره به اهمیت و جایگاهی که بیکاری به منزله معضلی اجتماعی پیدا کرده است، ادامه داد: بر اساس برآورد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال 97حدود ۵3 هزار نفر در استان بیکار هستند که برای اشتغال آنها به عزم جدی و همکاری همگان نیاز است و اغلب آنها دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و زنان هستند.

 وی داشتن بانک اطلاعات بیکاران و شاغلان را برای برنامه‌ریزی و اقدام در حل معضل بیکاری ضروری دانست و اظهار کرد: این سامانه امکان برنامه‌ریزی برای افراد بیکار را فراهم و به شناسایی بنگاه‌هایی مشکل دار کمک می‌کند .

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: اکنون ۲۸ مرکز کاریابی فیزیکی و مجازی در ۱۰ شهرستان‌ استان نسبت به ثبت‌نام متقاضیان کار فعالیت دارند که می‌توان نسبت به ارتباط بیشتر آنها با صنعت و کارفرمایان اقدام کرد.

وی گفت: ۲۲ دستگاه نسبت به صدور مجوز اشتغال در بخش‌های مختلف فعالیت دارند که ساماندهی و نظارت‌ها باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز