خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد:

4 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری در یزد/ میان رشته تحصیلی و بازار کار تناسبی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۹۸

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به دلایل بیکاری فارغ التحصلان دانشگاهی استان یزد گفت: عدم تناسب میان رشته تحصیلی و بازار کار موجود دلیل بیکاری است.

محمدحسین ریاحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: لازم است مراکز آموزش عالی برنامه ریزی مناسبی در ایجاد رشته‌های دانش بنیان و کاربردی اقدام شایسته در راستای رفع مشکل بیکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه استان یزد دومین استان مهاجر پذیر است ادامه داد: شرایط اقتصادی استان به دلیل وجود فرصت های شغلی زیاد از جمله وجود کارخانه ها و واحدهای تولیدی موجب شده که مهاجرت زیادی از استان های همجوار به یزد انجام شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد اضافه کرد: چون این افراد تحصیلات دانشگاهی ندارند و بعنوان کارگر ساده مشغول به کار می شوند، در زمان نوسان بازار کار، سهم زیادی در افزایش بیکاری خواهند داشت.

وی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال 96 را 3 هزار و 600 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تاکنون چیزی در حدود 400 نفر به آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری استان افزوده شده که با توجه به بررسی های که در سطح کشور انجام شده می توان گفت وضعیت خوبی داریم.

این مقام مسئول، یزد را سومین استان در پذیرش اتباع خارجی معرفی کرد و بیان کرد: در سال های گذشته، بانوان تمایلی جهت حضور فعال در بازار کار نشان نمیدادند ولی در حال حاضر جمعیت بانوان جویای کار افزایش یافته که معمولا دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند که این خود عاملی مهم در افزایش نرخ بیکاری استان است.

ریاحی با بیان اینکه اعتقاد داریم باید نگاه کارآفرینی را در مردم زنده کنیم، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های مناسبی که در استان وجود دارد اگر با نگاه خلاقانه این قابلیت ها شناسایی شوند و تعامل موثری میان دانشگاه ها و کارفرمایان وجود داشته باشد می توان با این نوع نگاه به نتایج مثبتی در زمینه توسعه کشور برسیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به صدور 5 مجوز کاریابی الکترونیکی در استان گفت: در زمینه ایجاد مشاغل کوچک و خانگی تاکنون 380 عنوان شغلی تعریف کرده‌ایم که در سال 96 حدود 2800 مجوز و در سال جاری تاکنون 1400 مجوز مشاغل خانگی همراه با وام صادر شده است و بیش از 3900 شغل ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز