خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اقتصادی استاندار؛

مشکلات کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۱۳۰

مشکلات کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بررسی و راهکارهایی برای حل مشکل کارگران این معدن اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در نشستی که در دفتر معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی به منظور برطرف کردن مشکلات کارگران این معدن برگزار شد گفت: از تمام اختیارات و ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد تا هیچ واحد صنعتی و معدنی در خراسان رضوی تعطیل نشود ضمن این که پرداخت مطالبات کارگران در اولویت برنامه های خراسان رضوی قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به معدن زغال سنگ آق دربند سرخس و اعتراض اخیر کارگران در این خصوص افزود: با مشارکت و مدیریت سازمان اقتصادی رضوی و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مشکلات مربوط به کارگران، بیمه و مالیات، اصلاح روند مدیریت، تقویت بنیه مالی و تامین نقدینگی این واحد معدنی به زودی حل خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی از همکاری دستگاه قضایی به ویژه دادستانی شهرستان سرخس و آستان قدس رضوی برای اتخاذ راهکارهای جهت حل مشکلات این واحد معدنی قدردانی کرد.

معدن زغال سنگ آق دربند با مساحت ۴۰ کیلومتر مربع دارای ذخیره اکتشافی ۱۲ میلیون تن زغال سنگ کک شو، حرارتی و تولید سالانه ۲۰ هزار تن زغال سنگ است و برای ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 این معدن علاوه بر اکتشاف و استخراج دارای واحدهای زغال شویی و کک پزی با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که سالانه حدود هشت هزار تن کک تولید می کند.

 ۳۰ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی و ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز