خبرگزاری کار ایران

با هدف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت می‌گیرد؛

همکاری ایمیدرو و استانداری فارس در طرح‌های اکتشافی معدن/ افزایش استخراج واقعی معادن استان تا ۸۰۰ هزار

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۹۲

استانداری فارس و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی (ایمیدرو) در اجرای طرح‌های اکتشافی احیای معادن کوچک مقیاس با هم همکاری خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با هدف استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی، افزایش تولید مواد معدنی، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته در 4 حوزه «بسیج کمک‌های دولت  برای  راه اندازی طرح»، «شناسایی  سرمایه گذاران »، «شناسایی سرمایه پذیران » و «همکاری  با انجمن ها و تشکل ها» متمرکز شده است.

مهندس جعفری با بیان اینکه به  منظور بررسی طرح احیای معادن کوچک مقیاس  و اکتشاف معادن شمال و شمال شرق فارس، اکتشاف جنوب استان (دولومیت لامرد) و سایر طرح‌های صنعتی و معدنی در فارس حضور یافته ایم، افزود: در همین راستا با کمک و همکاری استانداری فارس و متولیان حوزه معادن و صنایع معدنی  می‌توان تعدادی معادن کوچک مقیاس را فعال کرد که این مهم با حمایت استاندار درحال اجرا و استخراج است.

وی ادامه داد: ایمیدرو اعلام  آمادگی کرده است تا آنچه را که نیاز به اعتبار برای اکتشاف مواد معدنی دراستان است، تخصیص دهد همچنین درایجاد زیرساخت ها و فرآوری  معادن کوچک مقیاس فارس  کمک خواهد کرد و استانداری نیز با همکاری در بخش هایی همچون صدور پروانه اکتشاف و اخذ موافقت هایی همچون منابع طبیعی می تواند به رفع مشکلات فعال سازی معادن کوچک مقیاس این استان کمک کند که این موضوع در دست اقدام و به نتایج خوبی رسیده است.

ایجاد فرصت‌های مناسبی برای معرفی سرمایه گذاری‌های مرتبط با بخش معدن

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس نیز  در این جلسه گفت :طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به عنوان یکی از طرح‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی لحاظ شده است.

مهندس یداله رحمانی  افزود: در شرایط فعلی، یکی از نقاط قوت و امید بخش در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات، تقویت زنجیره‌های تأمین و ایجاد ارزش در بخش معدن و ایجاد فرصت‌های مناسبی برای معرفی سرمایه گذاری‌های مرتبط با بخش معدن و شفاف‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای حضور و مشارکت در جامعه معدنی  استان وکشور است.

وی ادامه داد: احیا معادن کوچک مقیاس  موجب ارزش افزوده بیشتر، ارتقاء جایگاه معادن فارس وکشور و نیز توسعه فعالیتهای اقتصادی است.

رحمانی با تاکید براینکه ضرورت دارد؛ تا مصوبات این جلسه وجلسات قبل باکیفیت ، سرعت   و کار کارشناسی    نیز عملیاتی واجرایی شود، تصریح کرد:  هم افزایی، همکاری و تلاشها ی صورت گرفته این جلسات وسایر کارگروها در توسعه استان و کشور موثر است.

همکاری ایمیدرو و استانداری فارس در طرح‌های اکتشافی معدن/ افزایش استخراج واقعی معادن استان تا ۸۰۰ هزار

استخراج واقعی معادن استان ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت

در ادامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: امکان توسعه معادن سنگ آهن هماتیتی استان با حداقل ۵۴ میلیون تن ذخیره با راهبری سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بخش‌های خصوصی فراهم است.

حمیدرضا ایزدی افزود: با تجمیع معادن کوچک مقیاس علاوه بر تأمین نیاز داخل، می‌توان نگاهی هم به بازارهای صادراتی داشت به گونه‌ای که چند معدن کوچک که در شعاع نزدیک به هم قرار گرفته‌اند می‌توانند نسبت به ایجاد یک واحد فرآوری اقدام کنند و این امکان فراهم می‌شود که بازار مصرف ماده معدنی استخراج شده فراهم شود و منجر به تثبیت فعالیت و استمرار آن، توسعه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و تکمیل زنجیره ارزش شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست تعداد ۱۵ معدن سنگ آهن هماتیتی استان فارس که از بازار مناسبی برای فروش برخوردار نیستند مورد ارزیابی قرار می گیرند تا با مشارکت سایر بخش‌ها و راهبری وزارت صمت، سازمان ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سازمان صمت و استانداری فارس زمینه فعال‌سازی و استمرار فعالیت آنها فراهم شود.

وی بیان کرد: در پی فعال‌سازی این معادن حداقل ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم در بخش معادن ایجاد خواهد شد و استخراج واقعی معادن استان هم حدود ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

ایزدی گفت: استان فارس با تعداد ۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری و بیش از ۴۸ مجوز برداشت با استخراج اسمی ۵۳ میلیون تن و اشتغال هشت هزار و ۲۴۵ نفر در شاخص کشوری از نظر تعداد معادن فعال رتبه ۲، در اشتغال رتبه هفت، در استخراج اسمی واقعی رتبه پنج و در ذخیره مواد معدنی رتبه هشت کشوری را دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز