خبرگزاری کار ایران

دادستان سرخس:

مشکلات کارگران معدن آق دربند ناشی از سوء مدیریت مدیر عامل است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۶۱

دادستان سرخس در پی تجمع معدن‌کاران آق دربند در استان خراسان رضوی نسبت به عدم دریافت چندین ماهه مطالباتشان و نبود ایمنی در محل کار، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس، حمید علیزاده دادستان این شهرستان در جمع کثیری از کارگران معترض معدن آق دربند که در محل سالن اجتماعات فرمانداری تجمع کرده بودند، با اظهار تاسف از عملی نشدن مصوبات آخرین جلسه سال 96 که مقرر شد از محل فروش ملکی در مشهد معوقات و بیمه کارگران پرداخت و بخشی از درآمد در بخش تهیه تجهیزات و افزایش ایمنی هزینه شود، گفت: آنچه ما  بعد از سه سال پیگیری شاهد آن هستیم حل نشدن مشکلات کارگران معدن آق دربند است که ناشی از سوء مدیریت مدیر عامل است.

وی با بیان اینکه سهامداران و بخصوص هیئت مدیره شرکت مدتها از مزایای معدن استفاده کرده و از پرداخت هزینه های معدن طفره می رفتند، افزود: از آنجا که 31 درصد سهام هم‌اکنون متعلق به آستان قدس رضوی است و17 درصد آن مربوط به سهامداران است لذا  سهامداران لازم است به‌طور جدی در رفع این مشکل ورود پیدا کنند و با تغییر مدیریت و حتی اساس نامه و یا سهیم کردن کارگران با توجه به معوقاتی که دارند این چرخه اشتغال و تولید را مدیریت کنند.

علیزاده با تاکید بر اینکه در اولین فرصت مدیر عامل احضار و موضوع بطور جد پیگیری می شود تصریح کرد: چرا ما هنوز شاهد 9 یا 10 ماه حقوق معوقه کارگران  در این شرکت هستیم با آنکه با معدن در حال فعالیت است.

در ادامه این جلسه فرماندار سرخس گفت: از صبح پیگیر موضوع بوده و با معاون استاندار تلفنی تماس داشته و  دو - سه روز آینده جلسه ای را در استان برای رفع قطعی این مشکل برگزار خواهیم کرد .

محمد رضا رجبی مقدم با تقدیر از کارگران ، یاد آور شد: امیدواریم در جلسه روز های آینده در این خصوص با آستان قدس به توافقی دست یابیم.

در ابتدای جلسه نماینده کارگران وتعدادی دیگر به نمایندگی از 120 کارگر از مشکلات محرومیت های حداقلی ایمنی در محل معدن حق مسکن عدم پرداخت هزینه درمان ناشی از حوادث در محل کار را مطرح کردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز