خبرگزاری کار ایران

سهم اصفهان از تعاونی های کشور تنها 14 درصد است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۴۶

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان گفت: 88 تعاونی از سال قبل تا امسال در استان اصفهان ایجاد شده و‌ سهم اصفهان از تعاونی‌های کشور 14 درصد بوده و‌ دارای رتبه اول است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حبیب الله بهرامی یادآور شد: معتقدیم تعاون به سهم خود نرسیده است، چرا که دولت‌ها هنوز نتوانسته‌اند چیزی را از بخش دولتی بگیرند و به بخش خصوصی و تعاون بدهند؛ دولت باید سریعاً واگذاری را انجام دهد زیرا بخش تعاون آمادگی و ظرفیت دریافت آن را دارد.

بهرامی تصریح کرد: از برنامه‌های بخش تعاون استان اصفهان، ساماندهی واحدهای کوچک و جذب سرمایه‌های کوچک برای انجام کارهای بزرگ است که جزو مهم‌ترین برنامه‌های در حال انجام محسوب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان ابراز کرد: در تکانه‌های دشمن این کسب و کارهای کوچک هستند که آسیب کمتری می‌بینند و‌ یکی از ویژگی‌های خوب تعاون حمایت از این کسب‌وکارهای کوچک است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم حداقل یکی از این تعاریف مردمی کردن اقتصاد است که فعالیت‌های تعاون هم در همین حیطه است.

بهرامی همچنین اذعان کرد: اگر به دنبال نجات کشور از معضلات موجود هستیم راه حل آن اقتصاد مقاومتی به معنی مردمی کردن آن است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان تأکید کرد: یک شرکت تعاونی با اعضایی که دارد تمامی شرایط مردمی کردن اقتصاد را در خود دارد و توجه به تعاون به همین دلیل مطرح می‌شود، در دنیا برای توسعه پایدار و‌ تکاثر ثروت به سمت تعاونی می‌روند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در دنیا 10 درصد اشتغال را به وجود آورده‌اند یادآور شد: از 93 هزار تعاونی در کشور تعداد 3 هزار و 261 مورد آن در استان اصفهان قرار دارد که با 550 هزار عضو تعداد 51 هزار شاغل دارند.

بهرامی اضافه کرد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توزیع ثروت اقدام به تشکیل تعاونی‌های بزرگ از جمله سهامی عدالت، تعاونی دانش‌بنیان و... شده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اصفهان مطرح کرد: 88 تعاونی از سال قبل تا امسال در استان اصفهان ایجاد شده و‌سهم اصفهان از تعاونی‌های کشور 14 درصد بوده و‌ دارای رتبه اول است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز