خبرگزاری کار ایران

مشکلات تحصیلی دختران استثنایی تایباد تمام شدنی نیست/ مسئولان فکری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۴۴۹

مدیر مدرسه استثنایی جامی در تایباد گفت: 48 دانش‌آموز استثنایی دختر و پسر در پایه ابتدایی در شهر تایباد در این آموزشگاه تحصیل می‌کنند که شامل نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، معلولان جسمی و حرکتی و... هستند.

حمید فاروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، با توجه به فعالیت هفت معلم در گروه کم توان و یک نفر در گروه ناشنوایان در این مرکز اظهار کرد: طبق مصوبات دولت در مدارس استثنایی باید علاوه بر وجود آموزگار استثنایی از افراد با تخصص‌های مشاور، گفتار درمانی ، مربی بهداشت، کار درمان، مربی پرورشی و... به صورت تیم ویژه کلینیکی استفاده شود اما به دلیل عدم اعتبارات کافی اکنون این مرکز از متخصص کاردرمان محروم است و خانواده‌ها مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا برای این مشکل هستند.

وی با اشاره به وضعیت مالی پایین خانواده‌ها در این مرکز افزود: مشکلات این واحد آموزشی مانند کمبود کیت‌های آموزشی، هزینه‌های بالای دارو، نداشتن رمپ، سرویس‌های بهداشتی نامناسب از قدیم همچنان باقی مانده و نیازمند توجه ویژه خیران و نیکوکاران است.

فاروغی مطرح کرد: یکی از مشکلات اساسی خانواده‌های دانش‌آموزان دختر استثنایی در این شهرستان عدم وجود دبیرستان دخترانه است و همین امر سبب ترک تحصیل بیشتر دختران شده، دانش‌آموزان پس از اتمام دوره ابتدایی برای ادامه تحصیل مجبور به ترک شهرستان شده و باید در مشهد یا شهرستان‌های اطراف درس خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: این کار عواملی مانند هزینه‌های خوابگاه، ایاب و ذهاب را دربر دارد علاوه بر این به دلیل دل نگرانی خانواده‌ها دوری از آنان و به وجود آمدن شرایط ناامن محیطی برای دختران نوجوان کار را مشکل کرده که ترجیحا منجر به ترک تحصیل این گروه می‌شود.

سالانه حدود 2 الی چهار نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده و به مقاطع بالاتر راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز