خبرگزاری کار ایران

پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات خرید علوفه به عشایر خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۹۷۵

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید علوفه از ابتدای امسال تاکنون به عشایر خراسان رضوی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد نبوی فرد در این باره گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ  چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ماده ۵۲ برای هزینه جاری دامداریهای عشایری اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: این اعتبارات در قالب تسهیلات یک ساله با سود ۱۰ درصد برای خرید علوفه با معرفی عشایر به بانک کشاورزی پرداخت می شود.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به این که پیش بینی می شود خراسان رضوی حداقل ۱۰ درصد این اعتبارات را جذب کند افزود: عشایر می توانند با دریافت این وام و خرید علوفه دام خود را پرورش داده و پس از فروش دام، تسهیلات را بازپرداخت کنند.

هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با ۳۵ هزار نفر جمعیت در قالب ۳۵ طایفه، بیش از یک میلیون راس دام در اختیار دارند.

عشایر این استان با تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و ۴۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش به سزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز