خبرگزاری کار ایران

فرماندار قصرشیرین خبرداد:

تردد بیش از ۷۰۰ زائر از مرز خسروی در کمتر از دو روز

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۷۴۰

فرماندار قصرشیرین از تردد بیش از ۷۰۰ زائر از مرز خسروی در کمتر از دو روز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرادعلی تاتار گفت: مرز رسمی خسروی روز گذشته با حضور وزرای کشور جمهوری اسلامی و ایران و عراق پس از سال‌ها انتظار مرزنشینان بازگشایی شد و در دومین روز فعالیت برای عزیمت زوار ایرانی به عراق، با استقبال خوب زائران کشورمان مواجه است.

وی گفت: روز گذشته ۵۰۰ تن در قالب چهار کاروان و صبح امروز نیز تاکنون بیش از ۲۲۰ تن از زائران از طریق این مرز رسمی به عراق تردد کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: به طور یقین روز‌های آینده این مرز رسمی با حجم انبوه زائران عتبات عالیات همراه خواهد بود و ما نیز آمادگی کامل را داریم.

وی افزود: مرز خسروی به صورت روزانه پذیرای زائران عتبات عالیات کشورمان است و تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم نیز برای خدمات دهی به زائران فراهم است.

تاتار افزود: ستاد اربعین نیز با تشکیل ۱۸ کمیته تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته که زائران با خاطری آسوده از این مرز رسمی و با سابقه عازم عراق شوند.

وی گفت: تمامی زائرانی که قصد خروج از کشور را دارند می‌توانند با مراجعه به مرز رسمی خسروی و با همراه داشتن گذرنامه معتبر با پرداخت عوارض خروج از کشور بدون روادید به عراق عزیمت کنند.

فرماندار قصرشیرین گفت: تمامی دستگاه‌های مستقر در مرز و مجموعه پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی پای کار هستند و برای خدمت رسانی به زائران آمادگی کامل دارند.

تاتار گفت: مرز رسمی خسروی قدیی‌ترین، سهل الوصول ترین، باسابقه‌ترین و اصلی‌ترین مرز برای تردد زائران به کشور عراق است و تمامی زائرانی که از این مسیر به عراق عزیمت می‌کنند به طور یقین در سفر‌های بعدی خود به مقصد عتبات عالیات نیز با توجه به امکانات و زیرساخت‌های مناسب و مطلوب، این مرز را برای تردد‌های خود انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: مرزنشینان استان کرمانشاه و بخصوص قصرشیرین نیز که دیرباز مدال نوکری و خادمی زائران عتبات عالیات را برگردن داشته‌اند هم اکنون مشتاقانه برای خدمات دهی به زائران پای کار هستند.

وی گفت: همچنین قرار است امسال تمامی زائران اتباع بیگانه نیز از مرز رسمی خسروی برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین تردد کنند.

وی گفت: هم اکنون روزانه سه هزار زائر عراقی از مرز رسمی خسروی برای عزیمت به کشورمان از مرز رسمی خسروی تردد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز