خبرگزاری کار ایران

نماینده سید عمار حکیم در ایران:

شهید حکیم همیشه به دنبال وحدت میان ملت‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۱۳

نماینده سید عمار حکیم در ایران گفت: شهید حکیم همیشه به دنبال وحدت میان ملت‌ها و به ویژه ایران و عراق بود. شاید کمتر مجموعه‌ای تصور کرد که مجموعه بدر از میان ملت عراق ایجاد شود که در کنار برادران ایرانی خود علیه حزب بعث بجنگند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید ضرغام حسینی عصر امروز در همایش حکیم محور وحدت که به همت نمایندگی جریان حکمت عراق در ایران برگزار شد، گفت: امروز در این مکان جمع شده‌ایم تا همایشی به یاد و پاسداشت شانزدهمین عارف مجاهد، آیت‌الله سید محمدباقر حکیم برگزار کنیم. در این همایش چندین هدف را دنبال می‌‌کنیم. عنوان این همایش نیز هدفمند انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه این همایش یک پیش‌همایش است، اظهار داشت: قرار است این همایش سالیانه برگزار شود و با ایجاد دبیرخانه دائمی برای این همایش، با فراخواندن در زمان مناسب، بخش علمی این همایش بهتر عمل کنند تا در شناخت بهتر ایشان و خاندان ایشان مناسب عمل شود.

نماینده سید عمار حکیم در ایران ادامه داد: شهید حکیم از زمان حضور در جمهوری اسلامی تا سال ۲۰۰۳ که به عراق بازگشتند، هم و غم خود را صرف مبارزه با صدام، حزب بعث و مردم مظلوم عراق کردند. حزب بعثی که به دنبال ایجاد تنش با همسایگان عراق به ویژه ایران بود و در زمان جنگ و بعد از آن، به دنبال تفرقه دو ملت ایران و عراق بود و حتی برای تفرقه‌افکنی در ملت عراق نیز کوشید.

حسینی با اشاره به رویکرد صدام تصریح کرد: طی سال‌ها صدام کوشید میان قوم‌های کرد، شیعه، سنی، ایزدی و ترکمن و... تفرقه ایجاد کند ولی شهید حکیم همیشه به دنبال وحدت میان ملت‌ها و به ویژه ایران و عراق بود. شاید کمتر مجموعه‌ای تصور کرد که مجموعه بدر از میان ملت عراق ایجاد شود که در کنار برادران ایرانی خود علیه حزب بعث بجنگند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از بازگشت به عراق، با تلاش و کوشش به دنبال ایجاد وحدت میان تمامی طیف‌های ملت عراق بود و تاکید می‌کرد ملت عراق باید ید واحده باشند، خاطرنشان کرد: دشمنان در این شرایط درصدد حذف ایشان شد هرچند قبلا با ترور شخصیتی به هدف خود نرسیده بودند ولی این بار، در روز اول رجب و در کنار جدش، امیرالمومنین (ع) ایشان را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز