خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای حل اختلاف هرمزگان خبر داد:

صلح و سازش بیش از 4500 پرونده از ابتدای امسال/ رشد 10 درصدی صلح و سازش در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۰۸

رئیس شوراهای حل اختلاف هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از چهار هزار و پانصد پرونده در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان به صلح و سازش منجر شد که بیانگر رشد 10 درصدی در این حوزه است.

به گزارش ایلنا، مظفر حمزه ای اظهار داشت: در نتیجه برنامه ریزی انجام شده و تلاش بی وقفه کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف استان از ابتدای امسال ، چهار هزار و پانصد و چهل و دو فقره پرونده از مجموع 15 هزار و 289 پرونده قابل صلح و سازش در این مجموعه به صلح و سازش منجر شده است که رشد 10 درصدی را در مقایسه با سال پیش از آن نشان می‌دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اعلام کرد: در پی بخشنامه اخیر ریاست قوه قضائیه و همچنین تأکیدات ریاست کل دادگستری استان هرمزگان مبنی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های شوراهای حل اختلاف در جهت افزایش آمار صلح و سازش و پیشگیری از اطاله دادرسی با استفاده از مفاد ماده 8 و 11 قانون شوراهای حل اختلاف ، جلسات متعددی به منظور بررسی و ایجاد سازوکارهای لازم جهت اجرایی شدن بخشنامه ریاست قوه قضائیه در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان تشکیل شده است.

صلح و سازش بیش از 4500 پرونده از ابتدای امسال/ رشد 10 درصدی صلح و سازش در هرمزگان

حمزه ای افزود : در جلسات مذکور ضمن بررسی و تجزیه و تحلیل بند های 9 گانه بخشنامه ریاست قوه قضائیه؛ اهداف و نتایج مورد انتظار و وظائف جدیدی که به موجب آن برعهده مجموعه شوراهای حل اختلاف قرار داده شده است؛ تشریح و ضمن اخذ نظرات وپیشنهادات رؤسا و اعضای شعب، در نهایت جمع بندی و تدابیر لازم جهت اجرای هرچه بهتر مفاد این بخشنامه اتخاذ شده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن دعوت از عموم مردم  جهت استفاده از این فرصت برای حل اختلافات فی مابین، خاطر نشان کرد: امیدواریم با بخشنامه جدید ریاست قوه قضائیه گام بلندی در جهت ارتقاء آمار صلح و سازش  و حل و فصل اختلافات در خارج از فضای محاکم قضائی  برداشته شود و مسیر همدلی و پیشرفت هرچه بیشتر  ملت ایران هموار شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در پایان از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه اختلاف، پیش از مطرح کردن آن در محاکم قضایی، از خدمات مشاوران مستقر در شوراهای حل اختلاف و محاکم استفاده کرده و در مرحله نخست، پرونده خود را در شعب شوراهای حل اختلاف و در قالب صلح وسازش، بدون پرداخت هزینه دادرسی پیگیری و در صورت عدم رفع اختلاف به محاکم قضائی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز