خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تاکید دبیران کل احزاب بر بازگشایی خانه احزاب در جلسه با وزیر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۵۸

بازگشایی خانه احزاب یکی از موضوعاتی بود که همه افراد شرکت‌کننده روی آن تاکید داشتند و آقای وزیر نیز در این رابطه صحبت‌های خوبی انجام داد و قرار شد این مسئله از طریق یک کارگروه ویژه پیگیری شود.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران از تاکید دبیران کل احزاب بر بازگشایی خانه احزاب در جلسه شب گذشته دبیران کل احزاب با وزیر کشور خبر داد.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه شب گذشته دبیران کل احزاب با وزیر کشور گفت: در این دیدار تعدادی از احزاب و تشکل‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل حضور داشتند که علاوه بر مدیران ارشد وزارت کشور، استانداران نیز در این جلسه حاضر بودند و می‌توان این جلسه را در ادامه جلسات هم‌اندیشی قبلی دانست.

وی با بیان اینکه در جلسه شب گذشته در رابطه با طرح اصلاح قانون احزاب، بازگشایی خانه احزاب، طرح جرم سیاسی و مشکلاتی که احزاب در راه‌اندازی شعب استانی‌شان دارند مباحثی از سوی تعدادی از دبیران کل احزاب مطرح شد، اظهار داشت: در رابطه با طرح اصلاح قانون احزاب که در مجلس مطرح است با توجه به اینکه قرار شده است این طرح سه ماه مسکوت بماند، فرصتی است تا در این باره همفکری مشترکی هم از سوی مجلس و هم دولت و هم احزاب صورت بگیرد و کمیسیون مشترک سه‌گانه‌ای تشکیل شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: همچنین در این جلسه آقای وزیر کشور قول دادند تا مدت زمان صدور مجوز فعالیت شعب احزاب در استان‌ها به دو ماه تخفیف یابد که فرصتی برای گسترش فعالیت‌های حزبی در کشور است.

حکیمی‌پور با اشاره به مطرح شدن بحثقانون جرم سیاسی یادآور شد: این طرح هم‌اکنون هم در کمیسیون قضایی حقوقی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و احزاب خواستار آن هستند تا مجلس از نقطه نظرات احزاب استفاده کنند و وزارت کشور قول پیگیری‌های بیشتر در این رابطه را داد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در رابطه با بحثبازگشایی خانه احزاب تصریح کرد: بازگشایی خانه احزاب یکی از موضوعاتی بود که همه افراد شرکت‌کننده روی آن تاکید داشتند و آقای وزیر نیز در این رابطه صحبت‌های خوبی انجام داد و قرار شد این مسئله از طریق یک کارگروه ویژه پیگیری شود.

وی در پایان در خصوص ارزیابی‌اش از این دیدار تاکید کرد: من این دیدار را مثبت ارزیابی می‌کنم و امیدوارم فعالیت‌های حزبی در بستر دولت تدبیر و امید رشد و تقویت شود و خوشحال هستیم که نگاه دولت به احزاب برخلاف دیدگاه دولت قبلی است که یک نگاه منفی و تقابلی نسبت به احزاب و فعالیت‌های سیاسی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز