خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

نوبت پاسخگویی است ، چه کسی رئیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۹۵۰

قرار است در هفته جاری هیأت رئیسه جدید شوراى شهر اراک انتخاب شود . با توجه به ترکیب هیات رئیسه فراکسیون امید در این شورا ،احتمال تغییرات در هیات رئیسه و کمیسیون‌هاى تخصصى شورا قوت مى گیرد . سال سوم معمولا سال برداشت است . یعنى شورا و شهردارى در دوسال گذشته هر چه کرده اند ، اکنون نوبت برداشت و در ادامه زمان پاسخگویى است ...

 به گزارش ایلنا ، رئیس شورا هر فردى باشد ملزم است به صورت هفتگى به مردم اراک گزارش دهد که در دو سال گذشته چه کرده اند و اکنون وضعیت چگونه است و براى دو سال آتى چه در نظر دارند ؟ امسال سال انتخابات است و اصلاحطلبان اراکى اگر نتوانند مردم را درباره عملکرد شوراى شهر با اکثریت اصلاح طلب قانع کنند ، قطعا شانسى براى پیروزى گزینه هایشان در مجلس آتى نخواهند داشت .

شورا و شهردارى مرکز خدمت رسانى به مردم هستند.اولین شهردار منتخب این شورا بعد از حواشى فراوان مشمول قانون بازنشستگى شد و زود هنگام خداحافظى کرد . شهردار فعلى و بومى  اراک هم که مورد حمایت بدنه  شهردارى و علاقمند به احیاى نام اراک در بین کلانشهرهاى کشور است ، چندان مورد حمایت این شورا نیست.

ظاهرا آنچه در شوراى شهر اراک در جریان است ، بیش از آنکه نتیجه یک عقل جمعى حساب شده و برنامه ریز باشد ، محصول لج بازى ها و مشکلات شخصى  اعضا با یکدیگر و با مدیران  شهردارى است .

نگاهى به عملکرد دو کمیسیون تخصصى فنى ، عمران و سرمایه گذارى و کمیسیون بودجه ، حقوقى و املاک ؛ نشان مى دهد که حداقل انتظارات شهروندان از این دو حوزه بر آورده نشده است . قفل شدن پروژه هاى اجرایى شهر در کمیسیون عمران به بهانه نظارت و فقدان مشوق و برنامه مشخص براى جذب سرمایه‌گذاران شهرى باعث فرار سرمایه ها از اراک به سمت قم ، کرمانشاه ، همدان و تهران شده و انجمن هاى انبوه‌سازى و پیمانکارى و سازمانهاى تخصصى حوزه  مسکن و نظام مهندسى بر ناکارآمدى تام و تمام رئیس کمیسیون عمران شورا تاکید دارند .

در حوزه بودجه ریزى و حقوقى نیز وضعیت مشابه است . حداقل مطالبات شهردارى از سازمان‌ها و بنگاههاى اقتصادى از جمله عوارض آلایندگى بلاوصول مانده و این کمیسیون از شناسایى روش‌هاى جدید براى ایجاد افزایش در آمد و احیاى روش سنتى بودجه ریزى در شهردارى اراک معطل مانده است .

از این رو در شرایط فعلى و در انتخابات آتى،  هیأت رئیسه شوراى شهر اراک ، دو راه  پیش روى خود دارد . تعارض و درگیرى با شهردار و اتخاذ روش باخت_باخت که البته برخى اعضاى شوراى فعلى چون حیات سیاسى خود را تمام شده مى دانند ، به رغم میل باطنى در این زمین بازى مى‌کنند  و دیگرى راهبرد همگرایى و همکاری با مدیریت شهری براى اجراى  سریع‌تر پروژه هاى شهرى ، راهبردى که  در بلند مدت منافع شورا ، شهردارى و شهروندان اراکى را باهم تأمین خواهد کرد .

اتخاذ شیوه برد- برد بین شورا ، شهردارى ، دولت و شهروندان تنها شیوه رسیدن به خواست هاى حداقلى مردم اراک است . انتخاب رئیس شوراى آینده شهر اراک ، مشخص خواهد کرد شورا کجاى این مسیر ایستاده است .

شهریار میرزایی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز