خبرگزاری کار ایران

ساخت مرکز شیمی درمانی در تربت حیدریه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۸۶

عملیات اجرایی ساخت مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی منطقه جنوب خراسان رضوی طی مراسمی در محل بیمارستان در حال ساخت امام حسین(ع) تربت حیدریه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنااز تربت حیدریه ،سعیدرضا قنبرزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی این شهرستان در این مراسم گفت: این مرکز در زمینی به مساحت یکهزار و 550 متر مربع و توسط خیر نیکوکار "زهرا برزگر" با صرف هزینه 450 میلیارد ریال و در مدت 2 سال احداث می شود.

قنبرزاده افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی نیز هزینه تجهیز آن را که بین 200 تا 240 میلیارد ریال می باشد، متقبل شده است.

وی با بیان اینکه در سطح سه استان خراسان بجز تربت حیدریه، مرکز جامع درمان سرطان در شهرهای مشهد، بجنورد، بیرجند و سبزوار نیز صادر شده، گفت: با راه اندازی این مرکز، بیماران نیازمند درمان در منطقه جنوب خراسان رضوی، دیگر نیازی به مراجعه به بیرجند یا مشهد، نخواهند داشت.

قنبری زاده تصریح کرد:دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 363 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

وی گفت:این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در مه ولات دارد ودانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 59 نفر عضو هیات علمی و 619 نفر دانشجو است که دانشجویان در 10 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.

ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 47 دستگاه می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز