خبرگزاری کار ایران

اجرای 511 برنامه امر به معروف ونهی از منکر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۶۸

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اعلام کرد: در هفته "احیای امر به معروف و نهی از منکر" ۵۱۱ برنامه در سطح این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید عبدالله ارجاعی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفته امر به معروف و نهی از منکر ازهشتم تا پانزدهم شهریور ماه به طول می انجامد و برنامه های ستاد هم از روز گذشته و قبل از خطبه‌های نماز جمعه آغاز شده است.

ارجاعی در ادامه اولویت امر به معروف و نهی از منکر را اصلاح مدیران و مسئولان کشور دانست و افزود: تا زمانی که مسئولان اصلاح نشوند، جامعه تغییر نخواهد کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه ظاهر مردم، باطن مسئولان است، افزود: مسئولی که فرزندانش در خارج از کشور هستند، چگونه می‌تواند در جامعه با این مسئله مقابله کند یا وقتی وسایل منزلش خارجی است چگونه می‌خواهد در زمینه اقتصاد مقاومتی دفاع کند؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یادآور شد: تا به حال یک میلیون تذکر زبانی صورت گرفته است اما حتی یک پرونده قضائی هم نداریم؛ این مساله نشان‌دهنده این است که اگر درست آموزش داده شود، مردم دین‌گریز نیستند و اگر جایی مشکل دارد، در شیوه بیان است نه در دریافت مردم.

ارجاعی همچنین گزارشی از نظارت بر دستگاه‌ها ارائه داد و گفت: یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است و در این زمینه در سال گذشته، ۲۰۰ گزارش قابل اعتنا در این خصوص دریافت کردیم که قابل اقدام بود.

وی در خصوص کوتاهی در زمینه برخورد با تخلف زائران غیرایرانی گفت: کوتاهی اصلی در برخورد با زائران خارجی را وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی انجام می‌دهند چرا که طبق ماده 12 قانون آگاه‌سازی قبل و حین ورود اتباع خارجی نسبت به قوانین اسلامی و ملی کشور، از وظایف این دو نهاد است، البته کمبود افراد مسلط به زبان‌های خارجی دلیل دیگر کاهش تذکر لسانی به زائر غیرایرانی است. 

ارجائی در خصوص طرحی در مدارس توضیح داد: " یاوران معروف" عنوان طرحی است که در مدارس توسط ستاد امر به معروف انجام می‌شود که شناسایی هزار دانش آموز برتر در حوزه امربه معروف و نهی از منکر از نتایج این طرح است. 

وی درباره اولویت تذکر لسانی میدانی گفت: شناساندن فرهنگ میزبانی و شأن زائر امام رضا(ع) بودن، کمک به اقتصاد مقاومتی از طریق ترویج فرهنگ تولید و عرضه کالای ایرانی و رعایت شأن امام معصوم در مقوله عفاف و حجاب از محورهای اصلی تذکر میدانی به‌ویژه در مشهد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز