خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی در بازدید از دادگاه حقوقی رشت:

دستگاه قضا باید پیشگیری درون‌زا داشته باشد/ لزوم مبارزه محاکم قضایی با زدوبندها

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۶۹

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضا با تمام زوایای زندگی مراجعه کنندگان سروکار دارد، اظهار کرد: دستگاه قضا باید پیشگیری درون زا داشته باشد و این امر نیازمند نظارت است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز از شعبه های مجتمع دادگاه های حقوقی شهر رشت واقع در (چله خانه) بازدید کرد.

وی در جریان بازدید مذکور با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت شهر رشت با محاکم قضایی سروکار دارند، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد سبک زندگی فرهنگی جامعه فاجعه بار است و در بعضی از مسائل شاهد بعضی لجام گسیختگی ها هستیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قضاوت امری سخت است، تصریح کرد: قضات با مردم در ارتباط هستند و این موضوع دشواری کار دادگاه ها را نشان می دهد.

آیت الله فلاحتی در ادامه بر مبارزه با زدوبندها تاکید کرد و گفت: بعضی از نمایندگان مجلس با زدوبند مجوز احداث یک واحد کمپوست را گرفتند و می خواستند این شرکت را راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه می خواستند کارخانه آسفالت را در کنار کارخانه آرد راه اندازی کنند، بیان کرد: ورود دستگاه قضا در موارد مذکور حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به حادثه خمام اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین نقش تربیتی به عهده خانواده هاست اما مردم بالاترین انتظار مبنی بر جلوگیری از بی بندوباری ها را از مسئولان دارند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مردان ما امروز محجبه تر از زنان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: می خواهیم به مردم آموزش دهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند.

وی با قدردانی از دستگاه قضا مبنی براینکه در موضوع پیشگیری ورود کرده است، یادآور شد: پیشگیری از مسئولیت های روحانیت، آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی محسوب می شود و دستگاه قضا به کمک نهادهای متولی فرهنگ جامعه آمده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دستگاه قضا با تمام زوایای زندگی مراجعه کنندگان سروکار دارد، اظهار کرد: دستگاه قضا باید پیشگیری درون زا داشته باشد و این امر نیازمند نظارت است.

آیت الله فلاحتی، آموزش مسائل فرهنگی از مهدکودک ها و پیش دبستانی ها را اثرگذار دانست و افزود: دانشگاه ها مکانی برای فعالیت های فرهنگی محسوب می شود ضمن اینکه مساجد بهترین جایگاه برای فعالیت های فرهنگی است.

وی از پخش اذان صبح در ۳۰ مسجد رشت خبر داد و بیان کرد: اذان و نماز فرهنگ است و باید روی این مسائل کار شود.

ورود ماهانه ۵ هزار پرونده به محاکم قضایی شهر رشت

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب رشت نیز در جریان بازدید مذکور گفت: تعداد ۳۶ شعبه دادگاه با ۳۸ نفر قاضی در محاکم قضایی شهر رشت به پرونده ها رسیدگی می کنند.

مهرداد دارسرایی به وجود ۱۳ شعبه در موضوع کیفری و جزایی در رشت اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۳ شعبه حقوقی در مجتمع چله خانه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۶ شعبه دادگاه خانواده در مجتمع پورسینای رشت، بیان کرد: ۴ شعبه دادگاه انقلاب داریم ضمن اینکه ماهانه بیش از ۵ هزار پرونده ورودی محاکم شهر رشت است.

آیت الله فلاحتی در بازدید از مجتمع محاکم حقوقی رشت در شعب مختلف این مجتمع حضور پیدا کرد و مراجعه کنندگان و قضات از نزدیک و به صورت چهره به چهره مشکلات و مسائل قضایی خود را با نماینده ولی فقیه در میان گذاشتند.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان و حجت الاسلام علی مصطفوی نیا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت در بازدید از مجتمع محاکم حقوقی شهر رشت، آیت الله فلاحتی را همراهی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز