خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان مطرح کرد؛

سهم بخش خصوصی در حوزه صادرات بسیار کم و ناچیز است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۳۷

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان از سهم 83 درصدی بخش دولتی در بخش صادرات کالاهای داخلی خبر داد و گفت: این در حالی است که سهم بخش خصوصی در حوزه صادرات بسیار کم و ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی امینی با بیان این مطلب در نشست تخصصی «توسعه چرخه  صادرات» که در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شرکت شهرک های صنعتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: 83 درصد صادرات متعلق به بخش دولتی است و سهم بخش خصوصی در این زمینه حداقلی است و ضرورت دارد دولت در این زمینه شفاف سازی کرده و اعلام کند چه میزان از ارز صادرات بخش دولتی باز گردانده شده و سپس از بخش خصوصی برای بازگشت ارز درخواست کند.

وی با اشاره به اینکه صادر کنندگان در گیر 2 مورد تحریم هستند، افزود: یک مورد تحریم های خارجی است که هر روز نیز بر گستره آن افزوده می شود. دیگری تحریم داخلی و خود تحریمی است.

امینی در ادامه بیان کرد: عدم اجرای عدالت در برقراری قوانین برای صادرات در چند سال اخیر را شاهدیم. صادرات کالاهای ضروری آزاد و کالاهای غیر ضروری ممنوع است.

وی به کاربست راهبردهای مختلف در زمینه توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: تلاش بر تدوین برنامه بلند مدت راهبردی باید مد نظر قرار گیرد. این در حالی است که هیچ قرارداد بلند مدتی حتی برای بازه زمانی یک ماهه نداریم.

نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان خاطر نشان کرد: با هدف پیشگیری از دستورالعمل های خلق الساعه پیگیری مدام در جهت اجرای قانون حمایت از کسب و کار باید مد نظر قرار گیرد. در عین حال تلاش برای ایجاد سازوکارهای مشخص با توجه به نوسانات نرخ ارز مورد تاکید است. همچنین فرهنگ سازی در بخش صادرات و تلاش در اجرایی شدن راهکارهای اقتصاد مقاومتی دیگر مواردی است که برای توسعه صادرات می تواند مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز