خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:

رتبه اصفهان در شاخص بیکاری بالا و در فضای کسب و کار پایین است/ عزم تیم اقتصادی استان اصفهان برای تعامل با بخش خصوصی مولد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۰۲۹

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رسانه ها یکی از بازوهای مهم حمایتی فعالان اقتصادی و اقتصاد کشور در شرایط جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مسعود گلشیرازی در دیدار با اصحاب رسانه اظهار داشت: بدون تردید اطلاع رسانی مناسب و اثربخش به همراه جریان سازی مناسب رسانه‌ای می‌تواند یکی از بازوهای مهم مطالبه گری فعالان اقتصادی و شهروندان استان برای کمک به رفع چالش های ملی و استانی باشد.

وی شاخص مداری و مساله محوری را یکی از مهم ترین مشخصه های هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان عنوان و افزود: در این دوره تلاش خواهیم کرد در چارچوب رسالت های اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، مسایل واقعی بخشهای تولیدی، صنعتی، بازرگانی و کشاورزی و... که سبب پایین بودن رتبه استان در زمینه فضای کسب و کار و همچنین بالا بودن نرخ بیکاری استان شده است را بصورت عملی و با تعامل سازمانها و بخشهای مختلف دولتی و حاکمیتی مسئول حل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: علاوه بر تلاش برای به ثمر رسیدن پروژه های اصلی و کلان استان، تلاش خواهیم کرد تا با عملیاتی شدن این پروژه ها، استان پهناور اصفهان و تک تک شهروندان از منابع آن منتفع شوند تا این امر گام مهمی در راستای تحقق رونق تولید و حرکت در مسیر توسعه پایدار استان باشد.

گلشیرازی، پروژه برند شهری و توسعه گردشگری استان، توسعه صادرات با احداث مرکز رشد صادرات، ایجاد مراکز رشد تجارت الکترونیک و استارتاپ ها و..را از پروژه های کلان این اتاق برشمرد.

وی تصریح کرد: بدون شک اتاق بازرگانی واعضاء آن جزیی از اکوسیستم اقتصادی موجود در استان بوده و به همین دلیل به منظور بهبود این اکوسیستم که نتیجه آن بهبود فضای کسب و کار استان خواهد بود، اقدامات اثربخش و مساله محوررا در دستور کار قرار دادیم که بعنوان نمونه می توان به دعوت رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل چند بانک بزرگ دولتی و خصوصی کشور جهت حضور در اتاق اصفهان ،پاسخگویی بر رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان ، تهیه بسته حمایتی مالیات ستانی از سوی سازمان مالیاتی، بسته حمایتی تامین اجتماعی از سوی این سازمان، حضور هیات های تجاری خارجی متعدد و... در این اتاق طی چند ماه گذشته اشاره کرد.

گلشیرازی در ادامه با تقدیر از استاندار محترم اصفهان و بسیاری از سازمانهای دولتی و حاکمیتی در تعامل ویژه با اتاق بازرگانی جهت رفع مشکلات تولید و اقتصاد و اشتغال استان تاکید کرد: خوشبختانه تیم اقتصادی استان عزم خود را برای تعامل با بخش خصوصی مولد جزم نموده است که کاهش نرخ بیکاری استان در بهار سالجاری و نزدیک شدن به نرخ بیکاری کشور همچنین بهبود نسبی فضای کسب و کار استان به همراه افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی ثمره این همراهی و همکاری بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه تعاملات و به ثمر نشستن همه تلاشها، شاهد نتایج بسیار ارزشمندی برای اقتصاد استان و معیشت شهروندان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد واحد مدیریت بررسی‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی جهت استخراج و تدوین نظام مند آمار و مدیریت پژوهشهای  اقتصادی را یکی از گام های مهم برای شاخص محوری اتاق بازرگانی دانست و تصریح کرد: علاوه بر این اتاق اصفهان برای نخستین بار با برگزاری آزمون برای نمایندگان اتاق بازرگانی در هیات های حل اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی گام بزرگی برای حمایت ویژه از فعالان اقتصادی برخواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز