خبرگزاری کار ایران

از عصر امروز آغاز شد؛

شعله‌ور شدن آتش در جنگل‌های مشجر گیلانغرب/ دشواری مهار آتش به دلیل صعب العبور بودن منطقه

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۶۲۱

فرماندار گیلانغرب از شعله ور شدن آتش در جنگل‌های منطقه حفاظت شده قلاجه گیلانغرب از عصر امروز و تلاش گسترده برای مهار آن خبر داد .

به گزارش ایلنا، محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه از ساعت ۱۵ بعدازظهر امروز بخشی از جنگل‌های منطقه حفاظت شده قلاجه در محدوده روستای شیخ جبرئیل بخش گواور طعمه حریق شده است، افزود: پس از وقوع حادثه بلافاصله اعضای ستاد بحران بخش گواور نیرو‌های امدادی، مردم و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست در محل حضور یافتند که تلاش برای مهار این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است.

وی خاطر نشان کرد: مهار این آتش سوزی به دلیل صعب العبور منطقه، پوشش غنی آن و همچنین وزش شدید باد به سختی انجام می‌شود و آتش سوزی به شدت ادامه دارد.

محمودیان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱ فقره آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان رخ داده که به ۹۶ هکتار از مراتع مشجر شهرستان خسارت وارد کرده است.

محمودیان افزود: همچنین امسال ۹۵ هکتار از مزارع گندم شهرستان و سه هکتار باغات مثمر نیز طعمه حریق شد که در هر ۲ بخش عامل انسانی، آتش زدن پس چر مزارع و یا بی احتیاطی گردشگران دلیل وقوع حوادث بوده اند.

منطقه حفاظت شده قلاجه یکی از چهار منطقه حفاظت شده استان است که ۴۰ هزار هکتار وسعت دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز