خبرگزاری کار ایران

دسترسی پایدار مردم نطنز به آب شرب با بهره برداری ازقنوات سرآبان وهمت آباد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۲۲

معاون بهره‌برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: در سال جاری با بهره‌برداری از قنوات سرآبان و همت آباد آب شرب مردم نطنز با بهترین کیفیت به صورت پایدار تامین شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ناصر اکبری بابیان اینکه قدمت قنات سرآبان به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد اعلام کرد: در سال جاری آبفا نطنز با اجاره قنات سرآبان و بهره‌برداری از آن توانست آب شرب با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار دهد این در حالی است که آبدهی این قنات در بدترین شرایط  آب وهوایی هم حدود ۴۰ الی ۵۰ لیتر در ثانیه است.

وی به اجرای خطوط انتقال آب از قنات سرآبان به مخزن ۵ هزار متر مکعبی امیریه اشاره کرد و افزود: در سال جاری به منظور بهره برداری از قنات سرآبان ۲ خط انتقال از قنات به مخزن ۵ هزار متر مکعبی امیریه اجراء شد که با انجام این عملیات آب شرب با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرارگرفت.

وی ادامه داد: آب به صورت ثقلی وارد شبکه می شود که این امر کاهش هزینه ها را به همراه دارد  ودیگر نیاز به پمپاژ آب نیست .

وی با بیان اینکه خشک شدن قنات لااسپیدانی و برخی از چاهها از تبعات خشکسالی های اخیر بوده اعلام کرد: شهر نطنز تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار ندارد؛ آب شرب مردم این شهرستان از طریق قنات لااسپیدانی و چاهها تامین می شود که وقوع خشکسالی های اخیر با عث کاهش دبی قنات لااسپیدانی شد بطوریکه آبدهی آن در اواخر سال ۹۷به صفر نزدیک شد .

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش آبدهی چاه ها اعلام کرد: چاه های موجود در منطقه رحمت آباد و تاج آباد تامین کننده عمده آب شرب جمعیت بیش از ۱۵ هزار نفری مردم نطنز بوده؛ به‌ طوریکه آبدهی ۴ حلقه چاه موجود در رحمت آباد در شرایط عادی حدود ۵۰ لیتر در ثانیه و  آبدهی یک حلقه چاه در منطقه تاج آباد حدود  ۳۵ لیتر در ثانیه بوده در واقع ۷۰ الی ۸۰ درصد آب شرب  نطنز از طریق این چاهها تامین می شد که به‌دنبال وقوع  خشکسالی های مستمر آبدهی این چاه‌ها بسیار کاهش یافت.

اکبری  با بیان ایتکه مشکل افت فشار آب در برخی از منطق شهر نطنز نیز برطرف شد گفت: شهر نطنز به دلیل کوهستانی بودن اختلاف ارتفاع نقاط مختلف شهر بعضا به بیش از ۲۱۰ متر هم می رسد به همین دلیل ساکنین در مناطق مرتفع گاها با افت فشار آب روبرو بودند که این مشکل با نصب شیرهای فشار شکن و زون بندی شبکه آب رفع  شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز