خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان قزوین خبر داد:

لزوم مبارزه بیولوژیک با محوریت کم کردن مصرف سموم نباتات

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۸۶

مدیرکل استاندارد استان قزوین مبارزه بیولوژیک را با محوریت کم کردن مصرف سموم، امری مهم در امر سلامت جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی که به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاه‌های استان برگزار شد، بیان کرد: سازمان استاندارد می‌تواند میزان سموم و آفت کش‌ها را مشخص کند.

وی گفت: کشورهای مختلف حد مجاز استفاده از سموم در محصول کشمش را به طور مجزا دارند اما در میزان آفت کش‌ها یکی میزان استفاده از سموم در کشورها و دیگر میزان مصرف در سبد غذایی کشورها مطرح است که در هر کشوری مجزا است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: مجهزترین آزمایشگاه ها در کشور جهت تعیین نوع سموم انگور وجود دارد که نزدیکترین آزمایشگاه به قزوین، در استان تهران است که 150 نوع سم را تشخیص می‌دهد در صورتیکه تعداد خریداران حارجی که درخواست کشمش دارند بسیار بالاست و درصد استفاده از سم برای آنها در حد بسیار کم، مد نظر است.

صارمی با اشاره به میزان استفاده از سم در محصولات کشاورزی عنوان کرد: اولا باید مصرف سموم به طور تخصصی و دوما باید در حد مجاز کشور باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت صادرات و کیفیت کشمش کشور به ویژه تاکستان، حیف است این محصول در صادرات ما کمرنگ شود و باید مبارزه بیولوژیک را با محوریت کم کردن مصرف سموم مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: در بحث استاندارد مشکلی نداریم اما با کمک مدیران کنترل کیفیت، دوره ای را طراحی تحت عنوان کشمش جهت آشنایی مردم با این محصول در استان طراحی شده که در اواخر مردادماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: این امکان به واحدهای تولیدی داده شده آنها که دارای پروانه استاندارد هستند، می‌توانند محصول خود را صادر کنند اما نظارت بر محصول صادراتی از سوی استاندارد انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز