خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای البرز مطرح کرد؛

لزوم بهره‌گیری از ظرفیتهای نهادهای آموزشی کشور در ایجاد موزه ملی آموزشهای فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۱۰۳

به منظور غنی سازی موزه ملی آموزشهای فنی و حرفه ای و بهره مندی از همه ظرفیتها در حوزه مهارت آموزی ، نشست هماهنگی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز با معاون دفتر کار و دانش اداره آموزش و پرورش، کارشناس مسئول کار و دانش البرز و کارشناسان دفتر کار و دانش استان تهران در محل معاونت کار و دانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، تقی غیاثی تبار، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای البرز ضمن تقدیر از پیگیری و اهتمام در برگزاری این نشست به  معرفی پتانسیلها، ظرفیتها و سابقه آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قدیمی ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در استان البرز واقع شده و در راستای تقویت و توسعه فرهنگ مهارت آموزی ثبت و ضبط میراث معنوی و فرهنگی حوزه مهارت آموزی، حفظ و نمایش سیر تکامل آموزشهای مهارتی برای مخاطبین و نسل های آینده، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نظر دارد نسبت به ایجاد موزه ملی آموزشهای فنی و حرفه ای در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج اقدام نماید. 

وی همکاری نهادهای آموزشی از جمله دانشگاهها و مراکز عالی و همچنین وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این امر را مهم ارزیابی  و عنوان کرد: یقیناً مشارکت این نهادها برای پربار نمودن فرآیند ایجاد و راه اندازی موزه ملی مهارت امری غیر قابل انکار خواهد بود. 

غیاثی تبار یکی از معضلات کشور را فقر مهارتی عنوان و هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ایجاد موزه ملی آموزشهای فنی و حرفه ای را نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور دانست. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: قدم اول در ایجاد موزه ملی، شناسایی، پالایش و انتقال اسناد، اشیاء و ابزار قدیمی با حفظ مالکیت معنوی که قابلیت ارائه در موزه را داشته باشند، است و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی و همچنین وزارت علوم قدم های مثبتی در اجرای این رسالت مهم برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز