خبرگزاری کار ایران

انتقاد دادستان یزد از‌ فروش مواد مخدر در ‌محله های یزد/ راه‌اندازی اتاق ویژه سمن ها در دادسرا

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۷۸۹

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با انتقاد ‌از‌ فروش مواد مخدر در ‌محله های یزد‌ گفت: اقدامات قضایی و پلیسی همواره انجام می‌شود و این دغدغه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حدادزاده در نشست مقامات عالی قضایی استان با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد، با تأکید بر آگاه سازی هدفمند و اثر گذار، اظهار داشت: شناخت دقیق معضلات اجتماعی و مسائل مبتلا به استان نیازمند ایجاد ارتباط بیشتر سمن‌ها با دستگاه‌های متولی از جمله دستگاه قضایی است تا ابتدا آسیب‌های اجتماعی شناسایی و در مرحله بعد بدون ایجاد جوِّ ناامیدی و بدون ایجاد ترس و واهمه در جامعه در راستای آموزش و پیشگیری از بزهکاری از ظرفیت سمن‌ها استفاده شود.

این مقام قضایی، حساسیت و دقت نظر سمن‌ها را در پیگیری مسائل اجتماعی به فال نیک گرفت و در پاسخ به برخی گلایه‌ها از نحوه برخورد با جرایم اظهار داشت: دادگستری همواره باید در پرونده‌ها میان دوگانه نظم و امنیت از یک سو و حقوق و آزادی‌های افراد از سویی دیگر توازن برقرار کند در حالی که برخی از گله‌مندی‌های شما ناشی از این است که هر کس به فراخور به یکی از این جنبه‌ها توجه دارد‌ ضمن اینکه باید اقدامات قضایی در حدود قانون باشد.

دادستان یزد‌ لازمه انجام صحیح کار و ورود اثر گذار به مدیریت آسیب‌های اجتماعی را کسب اطلاعات دقیق و مستند از وضعیت جامعه ذکر کرد و ابراز داشت: نزدیکی بیشتر با نهادهای قضایی، انتظامی، اجرایی و امنیتی و معرفی ظرفیت‌های علمی و اجرایی سمن‌ها به این نهاد‌ها زمینه ساز تعامل بیشتر خواهد بود و متولیان امر نیز با آگاهی بیشتری تصمیم گیری می‌کنند. ضمن اینکه همه باید بدانیم با مکتوم کردن برخی واقعیات جامعه، صرفا صورت مساله پاک می‌شود.

وی از راه‌اندازی اتاق ویژه سمن‌ها در دادسرای یزد خبر داد و گفت: با هدف بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها در دادسرای یزد جایگاهی برای حضور اعضای سمن‌ها ایجاد می‌شود تا از نزدیک و بدون واسطه با بزه‌دیدگان و خانواده‌های در معرض آسیب ارتباط داشته باشند و در جهت توانمند سازی آنها اقدام کنند.

حدادزاده‌ عدم آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه مهارت‌های حل مسئله را یکی از مشکلات مشهود در پرونده‌های کیفری برشمرد و بیان داشت: بسیاری از اختلافات و دعاوی خانوادگی ناشی از عدم کسب مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله و تفکر خلاق و همدلی و خودآگاهی است که در این زمینه نیز می‌توان از ظرفیت سمن‌ها استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه برخی از جوانان نسبت به معضل مواد مخدر در برخی محلات‌ اظهار داشت: اقدامات قضایی و پلیسی همواره انجام می‌شود و این دغدغه‌ها را دنبال خواهیم کرد اما واقعیت این است که معضل مواد مخدر تابع نظام عرضه و تقاضاست و تا زمانی که تقاضا برای تهیه مواد مخدر باشد، خرده فروش و توزیع‌کننده و قاچاقچی هم وجود دارد و برخورد دوره‌ای در محلات خاص تنها جغرافیای جرم را عوض می‌کند و مسئله به صورت بنیادین حل نمی‌شود.

دادستان یزد در ادامه تاکید کرد: تنوع حوزه فعالیت سمن‌ها مطلوب است اما یک اولویت بندی برای شناخت ضروریات جامعه نیز مورد نیاز است تا توان و انرژی این سمن‌ها بهتر مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز