خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه مطرح کرد:

نباید بافت‌های تاریخی را تخریب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۱۰۶

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بافت های تاریخی به جای تخریب باید بازسازی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سید محمد پژمان در اختتامیه همایش ملی بازآفرینی شهری در این شهرستان اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در سرزمین فرهنگ و ادب حضور دارم؛ امیدوارم فرصتی که فراهم شد برای نیشابور اثر بخش بوده و راهگشای اقدامات و استمرار در همایش های دیگر باشد.

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر این نکته که ما در حقیقت ادبیات کار نوسازی، بهسازی و باز آفرینی دو دهه بیشتر نیست که تجربه کرده ایم، افزود: در برنامه‌های توسعه کشور بر این مسئله تاکید شده که باید بافت‌های تاریخی بازسازی شوند. در برنامه توسعه چهارم و پنجم قرار بود کل بافت‌های فرسوده و تاریخی بازآفرینی و شرایط برای بهبود زندگی فراهم شود اما با وجود آنکه تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما ساز و کارها و ساختارهای این کار را فراهم نکردیم.

وی اظهار کرد: اکنون که در میانه دوره ششم هستیم قرار بود هر سال 270 محله از 2 هزار و 700 محله را کار نوسازی انجام دهیم اما ما به عنوان متولی این بخش نمی‌توانیم پاسخی درست بدهیم.حتما باید آسیب‌شناسی کرد و هر چه سریع‌تر محیط های همراه با آسیب و کمبود را برای مردم بهبود بخشید. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه از اولین اقدام کنندگان در عرصه بازآفرینی شهری هستم اما نقش مردم را کم رنگ دیدیم بیان داشت: موضوع بازآفرینی شهری موضوعی فرهنگی و اجتماعی است و ما به آن توجه‌ای نکردیم.

وی خاطر نشان شد: باید با ساختار متفاوت نقش مردم را در بازآفرینی شهری بیشتر کرده و نارسایی‌ها را کاهش دهیم. امروز در بافت‌های مختلف رویکردهایمان را تغییر داده ایم زیرا کسی نیست که از اصل و نسب خود فرار کند. ما به پیشینه تاریخی خود افتخار می‌کنیم و باید بافت تاریخی که هویت اجتماعی پیشینه کشور است را حفاظت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این رویکرد که طرح ها باید با مشارکت صد درصدی مردم باشد افزود: در این راستا باید شاهد این باشیم  که بتوانیم از میراث گذشتگان حفاظت کنیم.

پژمان در ادامه عنوان کرد: با اجرای طرح های بازآفرینی شهری سازگار با خصوصیات مردم جهت مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این کار عملی و اجرایی شود، امیدوارم بتوانیم این را به عنوان سیاست های کلیدی و محوری دنبال کنیم.

وی در پایان یادآور شد: این مسئله 21میلیون جمعیت کشور را در برگرفته و 140هزار هکتار از عرض های شهری که حدود 30 درصد است در قالب بر 5میلیون و 700 هزار خانوار درگیر این مباحث هستند امیدواریم بتوانیم چاره جویی و وضعیتی خوب برای رفاه، آسایش و زندگی  فراهم کنیم و رضایتمندی مردم تصریح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز