خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خواستار شد؛

تسریع در ابلاغ دستورالعمل‌های لازم برای رونق تولید به بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۹۴۴

استاندار قزوین با اشاره به ابلاغ نشدن دستورالعمل‌های لازم برای رونق تولید در بانک‌ها گفت: با توجه به اینکه پرداخت بخش زیادی از تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌ها، لازم است دستورالعمل‌های لازم به استان‌ها ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات باغستان برگزار شد، مشکل اصلی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک کاسپین را لغو معافیت مالیاتی تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری ذکر و اظهار کرد:  این مصوبه نباید عطف به ماسبق شود چرا که معافیت‌های مالیاتی به عنوان مطالبه اصلی صنعتگران و تولیدکنندگان استان قزوین نیازمند اقدام جدی است.

وی از عدم پرداخت صندوق توسعه ملی از سهم ۵۰ درصدی خود برای تأمین اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ حمایت از واحدهای تولیدی ابراز تاسف کرد و افزود: لازم است این مبلغ به منظور رونق تولید در اسرع وقت پرداخت شود.

استاندار قزوین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نوعی مُسکن برای واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ثابت به عنوان درمان اصلی و رونق تولید و اشتغالزایی می‌تواند مشکلات اقتصادی جامعه را رفع سازد.

وی افزود: بر اثر سرمازدگی و سیلاب در سال جاری یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و باغ‌های استان وارد شده که جبران این خسارت‌ها مستلزم حمایت‌های ویژه از سوی دولت است.

این مسئول ادامه داد: پرداخت به موقع وجوه خرید گندم از سوی دولت به کشاورزان باید امسال نیز اجرایی شود و استان قزوین با وجود خسارات ناشی از سیل در همه استان‌ها و افزایش تولید این محصول، بیش از پیش به پرداخت‌های به موقع نیاز دارد.

استاندار قزوین به نقش پررنگ بخش خصوصی در تحقق تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان قزوین برای راه اندازی یکهزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این اعتبار در کنار حضور بخش خصوصی به رونق بیش از پیش مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان منجر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز