خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری آبیک بیان کرد:

کاهش نسبی صدور احکام طلاق در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۸۳۱

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: در حال حاضر نسبتا از میزان صدور احکام طلاق در شهرستان آبیک کاهش یافته است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، داود قلعه‌قوند به همراه مسئولان قضایی شهرستان آبیک در دیدار با حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در دفتر ایشان اظهار کرد: اعتقاد داریم دستگاه قضایی، دستگاهی مستقل است که برای رسیدن به عدالت باید مستقل باشد.

وی افزود: مقررات برای قضات فصل‌الخطاب است و در راستای عدالت قضات تفسیر می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک ادامه داد: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی موجب می‌شود خود به خود خروجی‌ پرونده‌ها کیفیت یابد.

قلعه‌قوند اضافه کرد: در روایتی از معصوم (ع) در کتاب معراج‌السعاده ملااحمد نراقی آمده است: کسانی که کار قضاوت می‌کنند اگر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، دعاوی و اختلافات دعا کنند دعای آنان برآورده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مشابه مدت سال گذشته 24 درصد از میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری شهرستان آبیک کاسته شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ورودی پرونده‌ها به حوزه قضایی شهرستان آبیک دو درصد کاهش یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: باید اسباب و علل گناه را در جامعه شناسایی کرد تا بتوان جرم و جرایم را از بین برد.

قلعه‌قوند با بیان اینکه خیلی از گناهان جرم نیستند، ادامه داد: مردم باید خدا را ناظر بر خود بدانند.

وی با تاکید بر اینکه بر روی اعتقاد و ایمان مردم باید کار شود، اضافه کرد: آیت‌الله بهجت رحمه الله علیه فرموده بودند: «علت عمده و اصلی مشکلات جامعه بی‌ایمانی و بی‌دینی است» پس لازم است که دیندار باشیم.

این مسئول قضایی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد به قضات اعلام شده به راحتی نسبت به صدور احکام طلاق در شهرستان آبیک اقدام نکنند بلکه با راهنمایی و ارشاد به زوجین تلاش کنند از این پدیده شوم منصرف شوند؛ در حال حاضر احکام طلاق نسبتا در شهرستان آبیک کاهش یافته است.

مردم از گذشت مطلع نیستند

فتح‌الله نورمحمدی مسئول شوراهای حل اختلاف شهرستان آبیک در این دیدار گفت: پیشگیری از وقوع جرم در میزان کاهش پرونده‌ها می‌تواند نقش مهمی ایفا کند که تحقق این مهم، نیازمند همکاری و مساعدت تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به معلمان و اساتید دانشگاه در زمینه صلح و سازش می‌تواند در کاهش پرونده‌ها موثر باشد این در حالی است که مردم از گذشت و آثار مثبت آن مطلع نیستند و اگر راهنمایی و ارشاد شوند، می‌پذیرند و پرونده‌ها به صلح و سازش مختومه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اگر در کلانتری‌ها خیلی از پرونده‌ها با راهنمایی و ارشاد مختومه شود، از میزان پرونده‌ها هم در حوزه قضایی کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز