خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری گیلان عنوان کرد:

مشکل طلاق نیازمند نگاه ملی است/ دستگاه‌ها نباید جزیره‌ای عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۷۶۹

معاون‌اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اذعان به این‌که مبحث طلاق نیازمند نگاه ملی است، تصریح کرد: دستگاه‌ها به منظور رفع چنین مشکلاتی نباید جزیره‌ای عمل کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد: وقتی حوادثی همچون اهورا اتفاق می‌افتد روح و قلب انسان جریحه دار می‌شود .
 
احمد آقایی با اشاره به طرح ارائه شده توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در راستای حمایت بیشتر از کودکان طلاق اظهار کرد: شورای رشت از ظرفیت خوبی در راستای رفع چنین مشکلاتی برخوردار است.
 
وی با اذعان به این‌که خوشبختانه ظرفیت‌های قانونی مناسبی در این خصوص در کشور وجود دارد،گفت: اقدام رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص پرداختن به مساله اهورا قابل تحسین است و ان‌شاالله همه دستگاه‌ها خالصانه در این زمینه گام بردارند.
 
آقایی با اذعان به این‌که مبحث طلاق نیازمند نگاه ملی است، تصریح کرد: دستگاه‌ها به منظور رفع چنین مشکلاتی نباید جزیره‌ای عمل کنند و بنده معتقدم آموزش و پرورش و شوراها از ظرفیت مناسبی در این زمینه برخوردار هستند.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه خلاء قانونی برای پرداختن به مباحثی هم‌چون اهورا وجود ندارد گفت: منشا بسیاری از آسیب‌ها از فقر و یا رفاه بیش از اندازه سرچشمه می‌گیرد و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شوراها و سازمانهای مردم نهاد و... می‌توانیم در راستای پیشگیری و رفع آن اقدامات موثری انجام دهیم.

آقایی افزود: موافق تشکیل کمیته حمایت از کودکان طلاق، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست هستیم و می‌توانیم از اندیشه افراد صاحب نظر در این کمیته‌ها به خوبی استفاده کنیم و نقش رسانه‌ها نیز در این خصوص بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این‌که رسانه‌ای شدن چنین مباحثی موجب هوشیاری جامعه خواهد شد بیان کرد: متاسفانه وقوع بسیاری از این مشکلات ریشه در عدم آگاهی و غفلت خانواده‌ها دارد و معتقدم پرداختن رسانه‌ها به این موضوعات موجب آگاهی و هوشیاری جامعه خواهد شد.

آقایی بر لزوم آموزش‌های قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: اخیرا طی مکاتباتی قرار شد زوجین قبل از عقد و ثبت ازدواج دوره‌های آموزشی را فرا بگیرند و پس از گرفتن گواهی لازم عقد و ثبت ازدواج انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز