خبرگزاری کار ایران

فرماندار دهلران به ایلنا خبرداد:

آغاز به کار پروژه توسعه میادین نفتی "دانان" در آیند‌ه ای نزدیک /افزایش 40 درصدی استخراج نفت/ایجاد اشتغال برای افراد بومی

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۹۰۳

فرماندار دهلران‌‌ از آغاز به کار پروژه توسعه میادین نفتی "دانان" خبرداد.

مجید عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: به زودی شرکت توسعه میادین نفتی "دانان" با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردی نفت در دهلران رسما آغار به کار خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات اولیه این پروژه نفتی از جمله زیست محیطی، زیرساخت های جاده‌ای آن در حال انجام می شود و امیدواریم به زودی با سفر رئیس جمهور به استان ایلام و شهرستان دهلران این پروژه آغاز به کار کند.
 
فرماندار دهلران‌ ادامه داد: با آغاز به کار این شرکت توسعه میادین نفتی دانان فرصت های شغلی جدیدی برای به کار گیری نیروهای بومی در این منطقه خواهد شد.

عسکری گفت: اجرای عملیات شکافت اسیدی در گروه بنگستان برای ۲ حلقه از ۱۱ حلقه چاه جدید دانان از اهداف آغاز به کار پروژه شرکت توسعه میادین نفتی "دانان" است.

 وی اضافه کرد: پروژه نفتی "دانان" شامل خدمات فنی ژئوفیزیکی شامل طراحی، جمع‌آوری، پردازش و تفسیر لرزه‌نگاری سه بعدی میدان در مساحت ۲۳۰ کیلومتر مربع، یک دستگاه پکیج نمک‌زدایی با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، توسعه چند راهه "دانان" و اجرای خط لوله شش اینچ به طول ۵۵ کیلومتر است.
 
فرماندار دهلران خاطر نشان کرد: میدان "دانان" در سال ۱۳۸۶ کشف شد و تولید نفت از آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.
 
وی یادآور شد: تولید نفت خام میدان "دانان" از طریق خط لوله به واحد بهره‌برداری دهلران انتقال می‌یابد و پس از شیرین‌سازی و فشار افزایی، توسط خط لوله‌ای ۱۶ اینچ به طول ۵۲ کیلومتر، به کارخانه نمک‌زدایی چشمه‌خوش ارسال می‌شود.
 
عسکری افزود: در قرارداد توسعه "دانان" آمده است که ۴ درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌‎گیرد و این یعنی اینکه این اعتبار باید در شهرستان دهلران هزینه شود.

فرماندار دهلران در پایان گفت: برداشت فعلی چاه های نفتی شهرستان دهران روزانه حدودا 200 هزار بشکه است و با اجرایی شدن این پروژه این میزان برداشت نفت از چاه های شهرستان دهلران بین سی تا چهل درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز