خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر یزد خبر داد:

شورای شهر یزد به دنبال انتخاب شهردار جدید

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۵۸۲

شورای شهر یزد که تا چند روز قبل بر گزینه خود برای سمت شهرداری پافشاری می‌کرد گویا تغییر استراتژی داده و امروز بررسی گزینه های جدید را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، شهر یزد از حدود هشت ماه قبل شهردار ندارد. اوایل مهرماه، شهردار وقت یزد از سمت خود استعفا داد و به عنوان معاون وزیر کشور در حال فعالیت است. پس از سه هفته، شورای شهر فرهمند، معاون شهردار را به عنوان گزینه منتخب خود معرفی کرد اما نزدیک به چهارماه حکم تایید یا رد صلاحیت او توسط وزارت کشور صادر نشد. بعد از چهار ماه اعلام شد وی نمی تواند شهردار یزد شود.

پس از آن شورای شهر سیدحسینی، معاون سابق استاندار یزد را به عنوان شهردار به وزارت کشور کرد اما پس از چند هفته اعلام شد مدرک تحصیلی او مناسب شهرداری نیست و او هم حذف شد.

اوایل سال جاری دوباره شورای شهر در رقابت چالشی که منجر به انشقاق در شورا شد به گزینه دیگری رسید. داور نظری با شش رای از مجموع یازده رای به عنوان شهردار یزد به وزارت کشور معرفی شد.

پس از چند هفته، حکم او در کانال تلگرامی شورای شهر یزد منتشر و سخنگو و رئیس شورا از صدور حکم وی خبر دادند اما بلافاصله رسانه های محلی از بحران تازه برای شورا گزارش منعکس کردند.

آنچه بعدا مشخص شد صدور حکم وی در وزارت کشور بدون رعایت مقررات و استعلام های قانونی بوده و وزارت کشور بدون دریافت استعلام از وزارت اطلاعات، حکم وی را صادر کرده است.

این مسئله منجر به عدم ابلاغ و تنفیذ شهردار و در نهایت عدم معارفه منجر شد. در ابتدا گفته شد به زودی وی معارفه می‌شود اما چنین نشد. سفید رئیس شورای شهر یزد در یک نشست عمومی اعلام کرده بود از این گزینه کوتاه نمی آییم.

این درحالی است که با توجه به صدور حکم توسط وزارت کشور، تنها سه راه برای رفتن داور نظری از صندلی شهرداری یزد وجود دارد. نخست استعفای وی، برکناری توسط شورای شهر و یا برکناری توسط کمیته تخلفات.

اما امروز سخنگوی شورای شهر از برگزاری جلسه بین دو گزینه برای انتخاب شهردار جدید برای یزد خبر داده است.

عباسی در مطلبی در صفحه شخصی خود از برگزاری جلسه با آقایان عزیزی و زارع پور برای ارائه برنامه های آنان برای تصدی پست شهرداری خبر داده است.

با این روند به نظر می رسد سناریو استعفا برای داور نظری اردبیلی طراحی شده است و شورای شهر از این شرایط عجیب وی برای تایید گزینه بعدی خود، سود خواهد برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز