خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد:

خانواده مهمترین هسته اجتماعی در جامعه است/ ظرفیت زندان‌ها تناسبی با تعداد زندانیان ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۴۷۱

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین هسته اجتماعی در یک جامعه خانواده است که زنان نقش مهمی در آن دارند و باید ضمن توجه به حضور اجتماعی و اقتصادی بانوان از رسالت زنان در خانواده هم غفلت نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،  داود محمدی عصر امروز چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان و امور خانواده که با حضور فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: زنان ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل داده و نقش مهمی در تولید ناخالص ملی ایفا می کنند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله داریم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مشاغل مربوط به صنایع دستی یکی از بهترین راهکارها برای حضور زن هم در عرصه اجتماع و هم خانواده است که رونق تولید آنها علاوه بر رشد اقتصادی موجب تقویت فعالیت زنان در عرصه اقتصادی می شود.

محمدی اظهار داشت: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت پایداری مشاغل ایجاد شده برای زنان و مردان است تا منابع و تسهیلات پرداختی جهت ایجاد اشتغال نیز بیهوده مصرف نشوند.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از بانوان حاضر در این نشست مبنی بر موضوع آزادی زندانیان مهریه گفت: با توجه به تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها، مساله زندانیان مهریه تنها یکی از موارد برای کاهش این جمعیت است چون ظرفیت زندان‌ها تناسبی با تعداد زندانیان ندارد.

این نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: این نگاه به معنای ظلم به زنان نیست بلکه بیشتر دنبال کاهش زندانیان بدهکار است که زندانیان مهریه یکی از این گروه‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز