خبرگزاری کار ایران

بخشدار آسارا از زنبورداران درخواست کرد ؛

گرفتن گواهی بهداشت و کوچ از شهرستان مبدأ قبل از وارد شدن به استان مقصد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۳۶۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در اولین جلسه ستاد کوچ زنبورستان ها در سال جاری از زنبوردارانی که خارج از استان وارد می شوند، خواست از قبل نسبت به اخذ گواهی بهداشتی و گواهی کوچ از شهرستان مبدأ اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا روشن‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در اولین جلسه ستاد کوچ زنبورستان‌ها در سال جاری از زنبوردارانی که خارج از استان وارد می شوند، خواست از قبل نسبت به اخذ گواهی بهداشتی و گواهی کوچ از شهرستان مبدأ اقدام کنند.

روشن نژاد اظهار داشت: زنبورداران داخل استان  برای جابجایی نیاز به گواهی سلامت ندارند ولی ملزم به اخذ گواهی کوچ از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در ادامه با بیان اینکه اولویت استقرار زنبورستان‌ها با بهره‌برداران بومی روستاها بوده و سپس زنبوردارانی که سابقه استقرار دارند؛ از شوراهای اسلامی و دهیاران خواست در این‌باره هماهنگی و تعامل بیشتری با جهاد کشاورزی بخش صورت پذیرد.

وی همچنین یادآور شد باغداران منطقه قبل از شروع سمپاشی در خصوص جابجایی زنبورستان به زنبورداران اطلاع رسانی کنند.

عبدالرضا روشن‌نژاد در خاتمه از هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در خصوص در اختیار گذاشتن اراضی ملی برای استقرار زنبورستان در مناطق ییلاقی خبر داد و افزود: انتظار می رود نسبت به اعلام میزان مراتع هر روستا به تفکیک جهت ظرفیت سنجی تعداد کلنی و استقرار زنبورستان در اراضی ملی مناطق ییلاقی براساس معرفی نامه مدیریت جهاد کشاورزی اقدام مساعد به عمل آید.

سید فتح‌اله موسوی، دادیار شعبه دو دادسرای انقلاب کرج نیز با تأکید بر اینکه از ورود و استقرار زنبورستان های فاقد مجوز به شهرستان جلوگیری می شود؛ اعلام کرد: با هماهنگی های انجام شده با پلیس راه، از تردد خودروهایی که فاقد مجوزهای قانونی شامل گواهی سلامت از شبکه دامپزشکی وگواهی کوچ زنبورعسل ازمدیریت جهاد کشاورزی باشند؛ ممانعت به عمل می آید.

وی افزود: چنانچه زنبورداری بدون اخذ مجوز در حریم زنبورستان دارای مجوز مستقرگردد؛ کارشناس جهاد کشاورزی و نماینده شرکت تعاونی زنبورداران در معیت مأمور نیروی انتظامی نسبت به ابلاغ اخطاریه و انتقال آن اقدام نموده و چنانچه فرد خاطی ظرف مدت تعیین شده اقدامی ننماید به مراجع قضایی معرفی شود.

محمد صادق کمالی، بخشدار آسارا نیز با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت زنبورداری در اقتصاد بخش و سهم زنبور عسل در گرده افشانی و کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی افزود: بخش آسارا به دلیل شرایط آب و هوایی از جایگاه ویژه ای در پرورش زنبور عسل برخوردار است و زنبورداری و تولید عسل یکی از فعالیت های شاخص بخش آسارا و مورد حمایت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز