خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

جمع آوری چادرهای افرادی که تسهیلات بلاعوض گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۹۹۷

استاندار لرستان گفت: اجباری برای تخلیه چادرها نیست و فقط کسانی که تسهیلات بلاعوضِ دوره انتقال را گرفته‌اند باید چادرهایشان را تخلیه و جمع‌آوری کنند.

به گزارش ایلنا، سید موسی خادمی گفت: آنهایی که در چادر اسکان داده شده‌اند اغلب کسانی هستند که خانه‌هایشان تخریب شده است و تاکنون 1940 فقره وام بلاعوض برای این که بتوانند جایی را اجاره کنند پرداخت شده است و تعدادی هم باقی‌مانده‌اند که تا اواسط هفته امیدواریم به بقیه نیز کمک بلاعوض دوره انتقال پرداخت شود و آنهایی که تسهیلات گرفته‌اند اغلب خانه اجاره کرده‌اند و الان حدود 30، 35 چادر باقی مانده که بعد از دریافت تسهیلات آنها نیز چادرها را تخلیه خواهند کرد.

خادمی افزود: تمهیداتی هم اندیشیده شده و با املاک و فرماندار و شورای شهر جلساتی داشته‌ایم تا کمک کنند زودتر افراد بتوانند خانه اجاره کنند و گفتیم که لازم است مانع از افزایش بی‌منطق اجاره‌بها شوند.

وی بیان داشت: آنهایی که هنوز کمک بلاعوض برای اجاره نگرفته‌اند یا تشکیل پرونده نداده‌اند و یا درگیر مسائل معمول اداری‌اند که به‌زودی حل خواهد شد.

وی درباره وضع مستأجران هم گفت: تسهیلاتی که به مستأجران تعلق می‌گیرد فقط کمک معیشتی است و تعداد این افراد 28 نفر (خانوار) است.

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب نیز در ادامه گفت: در لرستان بیش از 1100 واحد آواربرداری شده و 600 واحد هم پی‌کنی شده است.

وی با اشاره به قول همکاری بانک‌ها گفت: همه تسهیلات این هفته 100 درصد تخصیص می‌یابد و پرداخت خواهد شد.

مهدیان درباره واحدهایی که در حریم و بستر رودخانه‌ها هستند نیز گفت: در خوزستان واقعاً امکان جابجایی بسیار از این واحدها و روستاها نیست زیرا با معیشت و کسب‌وکار مردم ارتباط دارد و باید چاره‌ای دیگر اندیشید مثلاً ساخت پیلوت.

مهدیان تصریح کرد: ما نسبت به مناطق زلزله‌زده در مناطق سیل‌زده 2 برابر تسهیلات بلاعوض اختصاص داده‌ایم.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز