خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

ارائه 5000 میلیارد تومان وام بلاعوض و ارزان‌قیمت برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۴۷

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سقف وام احداث مسکن شهری 50 میلیون تومان و مسکن روستایی 40 میلیون تومان است، گفت: 5000 هزار میلیارد تومان وام ارزان و بلاعوض در اختیار مردم سیل زده قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا تابش در مراسم امضا تفاهم‌نامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده که بین بنیاد مسکن انقلاب و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شد، گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای را به امضا می‌رسانیم تا به امر تکمیل ساختمان افراد نیازمند در سیل کمک شود و در نهایت 2500 میلیارد تومان وام احداثی و به همین میزان وام بلاعوض به مردم خسارت دیده پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: 31 هزار واحد شهری و روستایی وام احداثی 39 هزار واحد مسکونی وام تعمیری و 42 هزار واحد مسکونی وام معیشتی داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ارقام تسهیلاتی که به مردم مناطق سیل زده پرداخت می‌شود، گفت: سقف وام احداثی برای روستاها 40 میلیون تومان و در شهرها 50 میلیون تومان است. همچنین وام تعمیری در شهرها 15 میلیون تومان و وام معیشتی هم 15 میلیون تومان است.

تابش درباره ارائه تسهیلات بلاعوض اظهار داشت: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهر 12 میلیون تومان و در روستا 10 میلیون تومان است. همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان‌های تعمیری در شهر و روستا 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سقف وام بلاعوض معیشتی هم 5 میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سقف وام برای جبران هزینه اسکان موقت در شهرها 12 میلیون تومان و در روستاها هم 6 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تابش با تاکید بر اینکه همه می‌دانند با این ارقام نمی‌توان یک خانه احداث کرد، گفت: ما برای تکمیل واحدهای آسیب دیده دست نیاز به سود بنیادها، نهادها و مردم دراز کرده‌ایم از این رو بنیاد مستضعفان 8 تن سیمان برای احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده و یک تن سیمان رایگان برای تعمیر واحدهای آسیب دیده ارائه خواهد کرد.

همچنین ستاد اجرایی فرمان امام هم برای تکمیل 20 هزار واحد مسکونی اعلام آمادگی کرده است که در مرحله اول 30 میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز