خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی و امورهماهنگی استان های بنیاد مسکن کشور خبر داد:

اختصاص وام 60 میلیون تومانی به واحدهای نیاز به احداث براثر سیل

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۲۳۱

معاون پشتیبانی و امورهماهنگی استان های بنیاد مسکن کشور از اختصاص وام 60 میلیون تومانی به واحدهای نیاز به احداث براثر سیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی درفشی، معاون پشتیبانی و امورهماهنگی استان های بنیاد مسکن کشور و رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی نخستین واحد خسارت دیده سیل درخصوص آمار برآورد شده ی اولیه از خرابی سیل درکشور گفت : تاکنون بیست الی بیست و پنج هزار واحد تخریب شده و پنجاه الی شصت هزار واحد نیاز به تعمیر داریم که این آمار قطعی نیست زیرا سیل هنوز فروکش نکرده است و به برخی نقاط نیز دسترسی نداریم.

هادی درفشی با اشاره به اینکه بازسازی واحدهای تخریب شده براثر سیل توسط بنیادمسکن آغاز شده است، بیان کرد: با آنکه حدود دوازده روز از زمان وقوع سیل میگذرد اما کار بازسازی آغاز شده است.

وی افزود: همه ی ساخت و ساز هارا باکمک مردم انجام خواهیم داد و مسئولیت بازسازی واحدهای تعمیری و تجاری را برعهده داریم.

معاون پشتیبانی و امورهماهنگی استان ها بابیان اینکه عملیات بازسازی مسکن تخریب شده از امروز همزمان در گلستان شروع شده است، خاطرنشان کرد: از طریق بنیادمسکن برای هرواحد درحال احداث هشتاد پاکت سیمان تسهیلات معیشتی بلاعوض به سیل زدگان تعلق می گیرد.

او ادامه داد: در روستاها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با مدت بازپرداخت ۱۵ ساله و کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز بنیادمسکن باتاکید بر رعایت اصول فنی و ایمنی در ساخت و ساز، گفت: طبق برنامه زمانبندی حداکثر سه ماه برای واحدهای بازسازی و شش ماه برای واحدهای احداثی زمان نیاز است.

وی در ادامه گفت : امیدواریم تا پایان شهریورماه کل عملیات بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل به پایان برسد.

علیرضا خانی، مدیرکل بنیاد مسکن مازندران، تعداد واحدهای تخریبی براثر سیل در مازندران را شش هزارو ۳۴۱ واحد عنوان کرد و گفت : پانصد و چهل و نه واحد تخریب روستایی و نود و پنج واحد تخریب شهری است.

خانی گفت : بیش از سه هزارو دویست مورد پرداخت بلاعوض به مبلغ دو میلیون تومان داشته ایم که بخش عمده از افراد سیل زده آن را دریافت کرده اند.

خانی از ساخت واحدهای خسارت دیده توسط بنیاد مسکن مازندران ظرف هفت ماه آتی خبر داد و ابراز کرد : امروز عملیات ساخت و اجرایی نخستین واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در روستای تالار پشت که متعلق به یک پیرزن و پیرمرد بیمار است، آغاز شده است.

مدیرکل بنیادمسکن مازندران بیان داشت: آواربرداری دراستان آغاز شده است و تاکنون چهارواحد در رکنی کلا، چهارواحد در تالارپشت و چندمورد نیز در ساری آوار برداری شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز