خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر رشت بررسی شد؛

بحران کمبود آب و راهکارهای سرریز مهاجرت به رشت

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۳۲

در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت، بحران کمبود آب و راهکارهای سرریز مهاجرت به رشت بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا در عمارت شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به دستور جلسه گفت: بحران آب موجی است که کشور را فراگرفته و اگر چه تصور می شود استانهای شمالی درگیر آن نیستند، ولی کم آبی سالهاست بر کشاورزی گیلان تاثیر گذاشته است.
 
رضا رسولی افزود: آنچه باعث می شود مدیریت شهری و شورا به این بحران ورود نماید، آمادگی مدیریت شهری به تبعات این بحران است و سیل مهاجرت به گیلان و مرکز استان تنها یکی از این تبعات است که بر ساختار خدماتی شهری هم تاثیر می گذارد.
 
وی تصریح کرد: موج مهاجرت بسمت استان های شمالی آغاز شده و اگرچه جمعیت یک فرصت و آوردن سرمایه است اما همین فرصت می تواند یک تهدید جدی برای ما باشد. 
 
رسولی افزود: پیش بینی می شود جمعیت گیلان تا ۱۰ سال دیگر ۶ برابر شود و این امر حتی ممکن است به تمدن کادوسیان ضربه بزند.
 
رسولی ادامه داد: باید زیرساخت‌های شهری بررسی شود و زمین‌هایی را شناسایی کنیم که بر مبنای توسعه پذیرای جمعیت مهاجر شده و با قطعه بندی برای آینده شهر فکر اساسی شود و براساس توسعه زیر ساخت‌های شهری اقدام شود.
 
مدیر عامل شرکت آبفای رشت نیز آماری از وضعیت منابع آبی این شهرستان ارایه داد و گفت: آب برخی شهرستانها نیز از منابع آبی رشت که از سد بیجارمی باشد، تامین می شود.
 
حسینی افزود: در برخی ساعت‌های روز شاهد افت فشار آب هستیم و بازنگری طرح های آب رسانی در دستور کار آفاست. سد بیجار برای جمعیت مسخصی پیش بینی شده است.
 
وی در مورد توسعه انشعاب آب برای سکونتگاه های غیر رسمی رشت نیز از شورای شهر استمداد خواست.
 
نماینده سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه، آمایش جمعیتی گیلان را توضیح داد و گفت: روند مهاجرت یکی از روندهای عدم اعلام قطعی افزایش جمعیت گیلان است.
 
 کاووسی افزود: فعلا شاهد مهاجرت شدید نیستیم و بازگشت جمعیت غیر ساکن که در رشت مسکن دارند و مهاجران دیگر استانها در کمیته های سازمان در حال بررسی است.
 
کاووسی تصریح کرد: مطالعات سازمان در سطح استان و شهرستان‌ها در حال بررسی است و طبق شرح وظایف برای هر شهر به تفکیک نقاط نمی‌توانیم بررسی کنیم و اگر کمیسیون عمران آمارهایی مشخصا در حوزه شهر رشت دارد، به سازمان بودجه ارسال کند.
 
وی ادامه داد: جمعیت جوان گیلان سالهای اخیر مهاجرت کرده و نرخ زاد و ولد پایین است و اگر چه قطعا جمعیت مهاجر را پذیرا خواهیم بود، ولی نمی توان مطلق از افزایش ۶ میلیون گفت.
 
غیاثی، مدیر اداره آب رشت نیز آماری از زیر ساخت های توسعه آب رشت ارایه داد و گفت: پیش بینی توسعه شبکه آب ۸۷۰ کیلومتر مربع مطالعه شده که از این مساحت، ۶۸۵ کیلومتر اجرایی شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز