خبرگزاری کار ایران

دادستان زاهدان خبرداد:

فرماندار سابق سراوان دستگیر شد/کیفرخواست پرونده کیشکور خودرو تا پایان اردیبهشت صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۵۸

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از دستگیری فرماندار سابق سراوان به جرم دریافت رشوه خبرداد.

به گزارش ایلنا،  حجت‌الاسلام و  المسلمین علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: فرماندار سابق سراوان عصر دیروز یکشنبه به جرم دریافت رشوه دستگیر و بازداشت شد.

موحدی راد افزود: میزان اخذ رشوه بر اساس گزارش اعلام شده فعلا سه میلیارد تومان است، اما احتمال افزایش این مبلغ نیز وجود دارد.

 درویش نارویی فرماندار سابق سراوان روز پنجشنبه گذشته مجبور به برکناری شد و علیرضا شهرکی به عنوان سرپرست این فرمانداری معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: بزودی خبر خوشی از مبارزه با مفاسد اداری به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

کیفرخواست پرونده کیشکور خودرو تا پایان اردیبهشت صادر می‌شود

حجت‎الاسلام والمسلمین موحدی راد گفت: تحقیقات پرونده کیشکور خودرو تقریبا انجام و تکمیل شده و تا پایان اردیبهشت ماه کیفرخواست برای تمام متهمان صادر می‌شود و پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده کیشکور خودرو بیان کرد: از نظر ارزش ریالی مالی که در استان سیستان و بلوچستان برده شده بود، ارزش آن بالاتر از ارزش مالی است که در استان گلستان برده شده بود، اما از نظر تعداد شکات، شکاتی که در استان گلستان بودند تعدادشان دو سه برابر شکات استان سیستان و بلوچستان است و تشخیص دیوان عالی کشور بر این شد که پرونده در دادسرای گرگان رسیدگی شود و پرونده به دادسرای گرگان ارجاع شد.

وی ادامه داد: در آخرین تماسی که با رئیس کل دادگستری استان گلستان داشتیم، بیان شد که تحقیقات پرونده تقریبا انجام و تکمیل شده و تا پایان اردیبهشت ماه کیفرخواست برای تمام متهمان صادر می‌شود و پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد افزود: ظاهرا در ماه‌های گذشته افرادی آمده بودند تا برای دو نفر از متهمان این پرونده که مربوط به استان گلستان بودند وثیقه بگذارند که با تیزبینی و ذکاوت بازپرس متوجه شدند که اسناد جعلی است و شش نفر دیگر بابت این اسناد جعلی بازداشت شدند که پرونده آن‌ها نیز در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد با اشاره به ارزش ریالی مالباختگان مربوط به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بررسی‌های انجام شده در استان سیستان و بلوچستان میزان ارزش ریالی مالباختگان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ متهم در این ارتباط دستگیر شده‌اند، گفت: این پرونده شاکیان متعددی از نقاط مختلف کشور دارد به طوری که تنها در استان گلستان ۳ هزار شاکی دارد.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: از سیستان وبلوچستان ۸۵ نفر بصورت مستقیم از مدیر کیشکور خودرو شکایت کرده‌اند و با افراد واسطه در سیستان وبلوچستان تعداد شاکیان این پرونده ۵۰۰ نفر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان همچنین حجم کلاهبرداری متهم اصلی این پرونده را بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان از اموالش شناسایی شده و با توجه با حجم بالای کلاهبرداری، با صدور دستور ویژه، متهم از زندان چابهار برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره آگاهی مرکز استان قرار گرفته است تا بتوانیم اموال متهم را در سراسر کشور شناسایی کنیم.

این پرونده مربوط به شخصی است که با وعده فروش خودرو با شرایط ویژه در چند استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز