خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی خبر داد:

رشد ۱۲ درصدی کشف جرائم در تهران/ تجهیز و ساماندهی ۲۱۷ ایستگاه نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۳۰۸

رییس پلیس تهران بزرگ از رشد ۱۲ درصدی کشف جرایم در تهران خبر داد و گفت: تهران در بین استان‌های کشور از نظر افزایش افزایش جرم رتبه سی ام را دارند‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رزمایش طرح نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران، پیروز حناچی شهردار و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی،  برگزار شد.

سردار حسین رحیمی در ابتدای این رزمایش با بیان اینکه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با سرلوحه قراردادن اوامر و دستورات فرماندهی ناجا و تلاش شبانه‌روزی نیروهای این فرماندهی توانسته است امروز بهترین امنیت را در قیاس با دیگر شهرهای کشور در تهران ایجاد کند گفت: نیروی انتظامی تهران بزرگ در کشف جرائم ۱۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنین تهران در افزایش جرائم  رتبه سی ام را در میان دیگر استانها دارد. 

وی با اشاره به دستگیری مجرمان در رابطه با جرائم مختلف در تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۸۹۱ باند سرقت قاچاق، کالا و مواد مخدر و... در تهران شناسایی و منهدم شده اند همچنین ۱۷ هزار نفر از مردم شهر تهران روزانه به یگان‌های مختلف نیروی انتظامی تهران بزرگ مراجعه کرده و به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعه‌کنندگان پاسخ داده شده است. همچنین یک میلیون و ۳۳۵ هزار پرونده در رده های مختلف نیروی انتظامی تشکیل که بیشترین سهم این پرونده‌ها نیز مربوط به پلیس پیشگیری و کلانتری ها بوده است.

 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: طرح‌های ارتقای امنیت در تمام محلات شهر تهران در ۸۲۵ مرحله و در ۶۵ موضوع در محلات شهر تهران اجرا شده است همچنین برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس و برهم‌زنندگان امنیت باعث شده تا امنیت در سطح شهر تهران ایجاد شود. در همین رابطه ۲۱۰ نفر از این ارازل و اوباش نیز دستگیر شده اند که بیشتر آنها نیز از اراذل سطح بالا بودند و این موضوع باعث شده امنیت در سطح شهر تهران ارتقا پیدا کند همچنین ۵۵۰ قبضه سلاح از این افراد کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 سردار رحیمی با اشاره به رسیدگی به ۲۱ هزار پرونده در پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در این بخش نیز ۳۰ درصد افزایش داشته ایم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اجرای طرح های نوروزی گفت: ما مدتهاست برای طرح های نوروزی برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم سال ۹۸ و  ایام نوروز طرح متفاوتی را برای مردم شهر تهران اجرا کنیم مرحله اول طرح نوروزی ما از پیش از اسفند ماه آغاز شده است و با پوشش انتظامی ۲۱۱ خرید مرکز خرید تلاش کردیم امنیت را در این اماکن برقرار کنیم.

وی ادامه داد:ساماندهی دستفروشان و کتاب‌فروشان چهارراه ولیعصر انقلاب نیز بدون مشکل و با همکاری شهرداری برگزار شد همچنین برخورد با واردکنندگان مواد محترقه باعث شد شب چهارشنبه سوری بی نظیری را پشت سر بگذاریم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه مرحله دوم طرح نوروزی از امروز همزمان در سراسر کشور برگزار می شود گفت: در تهران نیز با ساماندهی و تجهیز ۲۱۷ ایستگاه پلیس این طرح آغاز می شود در طرح نوروزی پلیس پایتخت ۲۲۸۱ واحد گشت شامل ۴۴۳ گشت خودرویی ۸۰۰ واحد گشت زوج پیاده ۸۴ تیم عملیاتی تجسس  ۱۵۰ واحد گشتی فوریتهای ۱۱۰،  ۳۰۰ واحد گشتی محلات حضور دارند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۱۴ ایستگاه بازرسی در مبادی ورودی شهر تهران ایجاد شده است گفت: کلانتری های ۸۴ گانه شهر تهران نیز در این ایام به صورت شبانه روز فعال بوده و در روز ۱۳ فروردین نیز نیروهای پلیس برای پوشش امنیتی و انتظامی در دو هزار بوستان شهر تهران حضور خواهند داشت همچنین سی میدان اصلی شهر تهران توسط یگانهای ویژه پلیس پوشش داده خواهند شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: گرچه در سال ۹۵ سالگی باشد اما برآورد ما این است که سال ۹۵ سال خوبی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز