خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی محمل مناسبی برای تبادلات‌فرهنگی میان ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۹۳۴

با حضور استاندار فارس تفاهم‌نامه تامین سرمایه و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های گردشگری خدماتی و صنعتی استان فارس از قبیل مرمت و نگهداری و بهره‌برداری از اماکن تاریخی استان فارس و مقررات مربوطه احداث سایت بازیافت زباله ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری و توریستی در سطح استان با شرکت اتریشی پارس سراگ ورد به امضا رسید.

به گزارش ایلنا عنایت‌الله رحیمی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت اتریشی در شیراز گفت: انتقال دست‌بافت‌ها و صنایع دستی و هنرهایی که در قالب فیزیکی نمود یافته‌اند در واقع کشور مبدا را در کشور مقصد معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: همواره دوستی میان مردم دو کشور پایدارتر و اثرگذارتر از سایر روابط کشورها است و صلح پایدار نیز با شناخت ملت‌ها از عقاید و باورهای یکدیگر محقق خواهد شد. 

رحیمی با بیان اینکه سابقه همکاری ایران و اتریش بسیار طولانی و کهن است به قدمت هفتصد ساله روابط تجاری دو کشور اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نیز تعدادی از پروژه‌های اثرگذار در استان فارس با مشارکت سرمایه‌گذاران اتریشی در حال انجام است که تصفیه‌خانه شماره دو شیراز به عنوان یکی از این پروژه‌ها به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به دارایی‌ها و غنای فرهنگی، تاریخی و ادبی فارس، این استان را ایران کوچک برشمرد و بیان کرد: این استان یکی از قطب‌های گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وجود 5 اثر ثبت شده جهانی و بیش از 3هزار اثر تاریخی و میراثی ثبت شده ملی در کنار سایر ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، طبیعی و علمی از ویژگی های  فارس در حوزه گردشگری است.

رحیمی به مهمان‌نوازی مردم فارس با فرهنگی غنی اشاره کرد و گفت: بی‌تردید گردشگرانی که به این دیار سفر می‌کنند سفیرانی برای معرفی آن در سایر نقاط جهان خواهند بود .

استاندار فارس با اشاره به اینکه صنایع دستی ما نشان از عمق احساسات نوع دوستانه و باورهای غنی مردمانمان است، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گردشگری و صنایع دستی حمایت کرده و این سرمایه‌گذاری‌ها را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز