خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین عنوان کرد:

بخش خصوصی باید ریسک پذیر باشد/ وجود 4 هزار مگابات ظرفیت سرمایه‌های انرژی بادی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۵۵۸

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: غالب کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، دریافت تسهیلات را مد نظر دارند. بخش خصوصی باید ریسک پذیر بوده و نباید ساده ترین راه را انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سمینار آموزشی راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه با حضور منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین و مدیران دستگاه‌های اقتصادی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

حبیبی در این مراسم بیان کرد: امسال بانک‌های استان حدود 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده اند.

وی گفت: غالب کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، دریافت تسهیلات را مد نظر دارند. بخش خصوصی باید ریسک‌پذیر بوده و نباید ساده ترین راه را انتخاب کند. اغلب این بخش نیز بانک‌ها را می شناسند که این امر مناسبی نیست.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ما بانک محور شده ایم. حتی بخش خصوصی با هر نرخی بدنبال تسهیلات بوده و حتی حاضر است با نرخ 18درصدی تسهیلات که به اذعان سرمایه گذاران، عملا تا سی درصد هم می رسد، از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

حبیبی عنوان کرد: لذا باید بدنبال تجربیات مالی دیگر باشیم. بورس یکی از این تجربیات است. بورس یعنی شفافیت مالی و بخش خصوصی باید به این سمت رفته و کمتر به بانک‌ها تکیه کنند.

وی افزود: بورس می‌تواند راهگشای مناسب در حوزه صنایع، گردشگری و کشاورزی و موضوع جدید انرژی های بادی باشد. در حال حاضر چهارهزار مگابات ظرفیت سرمایه های انرژی بادی در استان قزوین وجود دارد و استان باید از این ظرفیت استفاده بهینه کند.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: بزرگترین نیروگاه بادی استان با ظرفیت 63 مگابایت در حال فعالیت است . این ظرفیت جدید متناسب با محیط زیست و هم تامین کننده عالی جهت تامین انرژی کشور است.

حبیبی اضافه کرد: جغرافیای استان‌محدود، اما کلکسیونی از ظرفیت‌های متنوع است که در حوزه گردشگی می‌تواند گسترش یابد با توجه به این که ظرفیت ها و بسترهای این بخش فراهم است.

وی بیان کرد: حدود دوهزار نوع محصول در بخش صنعت استان در حال تولید است و بخش محصولات کشاورزی نیز همین گونه است در حالیکه حوزه گردشگری مغفول مانده با این در حالی است که هزینه اجرای پروژه های گردشگری کمتر و درآمدزایی بالایی خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: استان با تمام توان آمادگی دارد حوزه سرمایه گذاری را با جدیت دنبال نماید و بخشی از استانداری را در اختیار این بخش برای پاسخگویی قرار دهد تا با صرف کمترین هزینه و وقت، سرمایه گذار بتواند فعالیت کند و در واقع این امر جهت حمایت از این بخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز