خبرگزاری کار ایران

ناجی مطرح کرد:

گردش آزاد اطلاعات با ارتباط دوسویه دولت و رسانه‌های معتبر میسر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۰۴

معاون استاندار البرز گفت: در حوزه رسانه باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که هیچ تلاش مفید و موثری از سوی دولت و نظام با عدم اطلاع‌رسانی دقیق و درست مواجه نشود.

به گزارش ایلنا، سعید ناجی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان البرز با اشاره به اینکه این جلسه مسئولان را از اهمیت همگرایی نظری برای ورود به موضوع اطلاع رسانی در حوزه اجرا آگاه می‌کند، افزود: باید ضمن در نظر داشتن تفاوت‌ها و اختلاف‌هایی که در حوزه اجرا وجود دارد و نگاه به مسائل در مواجهه با افکار عمومی و بدنه جامعه درحوزه‌های خاصی که به مصلحت عمومی جامعه برمی گردد دارای وحدت رویه و وحدت نظر خاصی باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ادامه داد: در صورت عدم وحدت و انسجام بین مدیران در راستای اطلاع‌رسانی به طور حتم دچار اختلاف نظر و در نهایت شکاف اجتماعی خواهیم شد که بواسطه این امر موضوعات حادث می‌شود که کشور را دچار هزینه می‌کند.

ناجی گفت: در حوزه هایی که تریبون در اختیار داریم و نظام با اطمینان فضایی را در اختیار ما قرار داده باید دقت داشته باشیم در چارچوب‌های خاصی و براساس مصالح کشور و منطقه، تحلیل موضوعات را به نحوی داشته باشیم که بدنه جامعه را با موضوعات غیر مرتبط درگیر نکنیم و به سادگی از فضاهایی که جامعه برای ما ایجاد کرده سوء‌استفاده به نفع خود نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه کانون توجه این شورا، افکار عمومی است، افزود: باید با ارائه اطلاعات درست، منطقی و به موقع در چارچوب منافع و مصالح ملی شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بتوانند براحتی و بدرستی تصمیم بگیرند و حتی اعتراض ها هم با نگاه درستی صورت گیرد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: به‌طور قطع ما به‌عنوان خدمتگزاران نظام، مخالف اعتراض یا نقد مسائل حوزه خود نیستیم ولی در نقد، اعتراض و پرداختن به ضعف امور باید انصاف و اخلاق رعایت شود و به حدود قانونی توجه شود.

وی گفت: اطلاع‌رسانی مناسب می‌تواند کمک کند که مردم در جریان خدمات دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی قرار گیرند. ما موظف هستیم برای اینکه از دلسردی و یاس و ناامیدی کاذب در جامعه جلوگیری کنیم اقدامات و عملکرد و فعالیت‌های خود را به نحو موثری به سمع و نظر مردم برسانیم.

ناجی افزود: به‌طور قطع اگر مردم از فعالیت‌های شبانه‌روزی بسیاری از مسئولان و تلاش‌های وافر آنها با خبر شوند حتما تحت تاثیر فعالیت‌های رسانه‌ای سوء که برای انشقاق مردم است، قرار نمی‌گیرند.

وی عنوان کرد: ضعف در اطلاع رسانی و عدم ارتباط صحیح و مناسب با شبکه‌های رسانه‌ای معتبر در جامعه شکافی را ایجاد می‌کند که مردم در نتیجه بی‌اطلاعی از روند امور دست به اعتراض می‌زنند.

معاون استاندار گفت: دستاوردها و اقدامات بزرگی در مجموعه دولت وجود داشته که گاها به دلیل ضعف دراطلاع رسانی بدرستی به مردم منتقل نشده است بنابراین باید تلاش کنیم که ارتباط و تعامل جدی بین مجموعه دولت و اصحاب رسانه به شکل منطقی رقم بخورد.

وی افزود: باید به گونه ای اقدام کنیم در حوزه رسانه که هیچ تلاش مفید و موثری از سوی دولت و نظام با عدم اطلاع رسانی دقیق و درست مواجه نشود.

ناجی با اشاره به اینکه شناسایی اصحاب رسانه معتبر و صاحب صلاحیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، عنوان کرد: باید بتوانیم بحران ها را مدیریت کنیم چراکه در چنین شرایطی شایعه‌سازی‌ها مدیریت را مختل می‌کند. باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و با ظرفیت‌های قانونی که در اختیار داریم اجازه بدهیم حرف‌های درست و منطقی با شجاعت و صراحت گفته شود و از سوی دیگر نقد در فضای بی‌اخلاقی را نهی کنیم.

معاون استاندار افزود: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که با به رسمیت شناختن رسانه‌های قانونی، فضا برای گردش آزاد اطلاعات باز شود و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای را ارتقا دهیم تا اگر کسانی هستند که کم توجهی به این مساله دارند به نوعی هدایت شوند که در حوزه افکار عمومی فضایی آرام و بدون تنش کاذب داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات خیلی مهم هماهنگ و همسو کردن نظرات است که در باب یک موضوع چند صدا از مسئولان خارج نشود تا با آمارهای متناقض و اطلاعات ناصحیح مردم دچار سردرگمی خبری نشوند.

ناجی گفت: اجازه ندهیم شایعات و سیاه نمایی‌ها در فضای همدلی و انتشار صحیح اخبار و رسانه رنگ ببازد باید بستری فراهم شود تا جامعه با تنویر افکار عمومی در مسیر صحیح تر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید فعالانه ورود کنیم تا عملکرد دولت در سایه ضعف در اطلاع رسانی قرار نگیرد، افزود: انحراف افکار عمومی به مصالح و منافع عمومی آسیب می‌زند.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه آموزش مدیران و فعالان رسانه‌ای برای ارتقا سواد رسانه‌ای مورد تاکید است، گفت: باید آگاه باشیم که اگر تریبونی داریم و دولت را مخربانه نقد می‌کنیم کلیت نظام را هدف گرفته‌ایم و نباید منافع ملی را برای منافع شخصی به خطر بیندازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز