خبرگزاری کار ایران

عباس زاده مطرح کرد:

ایجاد ۱۰ هزار شغل روستایی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۶۴

چهاردهمین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی با حضور نمایندگان شورای شهرستان های استان و مدیر کل ستاد بحران ، معاون امور اقتصادی دفتر روستایی، معاون امور زیربنایی دفتر روستایی و معاون مدیر کل ستاد بحران استان در تالار شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا عباس زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات امور شوراهای اسلامی و همچنین بررسی حوادث طبیعی اخیر در شهرستان‌های استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در بحث اشتغال روستایی نسبت به سایر استان ها بهتر عمل کرده است.

وی اضافه کرد: ۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق توسعه اختصاص یافته است که پیش بینی ایجاد ۱۰ هزار شغل شده است.

معاون امور اقتصادی دفتر روستایی،در خصوص جایگاه شوراها و مدیریت محلی در تمام دنیا خاطرنشان کرد: در قانون اساسی هر ۳ قوه موظف شده اند تصمیمات شورای شهر را اجرا کنند و شورا ها به تمامی دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند.

همچنین در این نشست معاون مدیرکل ستاد بحران استان خراسان رضوی اظهار کرد: میزان خسارت ناشی از سیل تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار و۷۷۰ میلیارد ریال بر آورد شده است.

 سید مسعود یاوری افزود: به منظور بازسازی مناطق سیل زده چندین کارگروه به همت معاونت بحران استان تشکیل شده که امیدواریم در بحث جبران خسارت باغداری و منازل خسارت دیده سهم قابل قبولی اتخاذ کنیم‌.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در استان تصریح کرد: از طریق رسانه ها و به خصوص شبکه استانی ۱۹ اطلاعیه و ۱۶ اخطاریه صادر شده است.

وی گفت: احداث سدها و بندها دغدغه ماست، از این رو باید شرایط کشور و بودجه عمرانی کشور و استان را مد نظر قرار دهیم.

یاوری ادامه داد: تاکنون ۳۵ سوله مدیریت بحران اجرا کردیم که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی با توجه به عدم اعتبارات لازم باقی مانده است ، در بحث سد و آب بند نیز به دلیل کمبود اعتبارات این امر ناتمام مانده است.

معاون امور زیربنایی دفتر روستایی نیز در ادامه با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در حوزه توسعه روستایی اظهار کرد: آئین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۴ اصلاح شده است که یکی از این کارگروه ها به توسعه روستایی تعلق گرفت.ذیل همین کار گروه،کمیته تخصصی حوزه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال تشکیل شد.

حمیدرضا سراجی همچنین در خصوص طرح هادی افزود: اجرای طرح هادی با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتبارات به نسبت سایر استان ها از پیشرفت خوبی برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز