خبرگزاری کار ایران

جشنواره اقوام ایرانی در آبیک آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۹۶۸

طی مراسمی و با حضور مسئولان شهرستان آبیک، جشنواره اقوام ایرانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جشنواره اقوام ایرانی و نمایشگاه محصولات و صنایع دستی چند استان کشور در شهرستان آبیک آغاز به کار کرد و با حضور شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک، مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و دیگر مسئولان شهرستان آبیک افتتاح شد.

کبری کشاورزیان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: در این جشنواره که اقوام لر، گیلک، کرد و آذری حضور دارند، هر دو شب با لباس‌های محلی در سالن شهرداری آبیک واقع در محل نمایشگاه به اجرای موسیقی زنده محلی می‌پردازند.

وی افزود: از بیش از هشت استان کشور در این جشنواره و نمایشگاه حضور یافته‌اند و 61 غرفه در این نمایشگاه بر پا است.

این مسئول ادامه داد: جشنواره  و نمایشگاه اقوام ایرانی تا 13 اردیبهشت ماه در سالن شهرداری شهر آبیک دایر است و یک شب پیش از اتمام جشنواره و نمایشگاه، برنامه ویژه به مناسبت رفتن به پیشواز ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه غرفه‌هایی از سفال، گلاب و عرقیات، رودوزی‌های سنتی و نقاشی روی چرم، چرم و گلیم، معرق، لواشک و ترشک، کفش، چیپلت از کرج، گل و گیاه، لوازم بهداشتی و آرایشی دایر بود.

همچنین در این نمایشگاه غرفه‌هایی از گز و پولک اصفهان، قابلمه‌های چدنی و گرانیتی استان همدان، لوزام زینتی اردبیل، لوازم قنادی همدان و سنندج، صنایع دستی زنجان، غرفه کالای خواب اصفهان، لوکوم و باقلوای استانبولی تبریز، فرش و گلیم کاشان و مشهد، صنایع دستی تهران شامل کیف‌های دست‌دوز چرم، چاقو و مس زنجان به چشم می‌خورد.

عسل طبیعی خلخال و سراب، سوغات کرمان، معجون آذربایجان، کرم کنجد و حلوای اردکان یزد، حلوا  ومعجون شیراز، ادویه‌جات کرمانشاه، راحه‌الحلقوم، ریس و کولوم تبریز، رب و چاشنی‌جات و زیتون گیلان، عرقیات گیاهی کاشان، بورس عسل سبلان از غرفه‌های دیگری بود که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده بود.

همچنین بیرون از محوطه نمایشگاه، آلاچیق چوبی با سقف نمدی و دیوارهای حصیری گنبدکاووس استان گلستان برپا بود و دو بانوی ترکمن صحرایی مشغول پخت زنده شیرینتی ترکمنی به نام پیشمه و فتیر بودند.

در بیرون از نمایشگاه همچنین غرفه‌هایی از بستنی قیفی و آبمیوه طبیعی، کباب ساطوری و بناب و ساندویچ برپا بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز