خبرگزاری کار ایران

کشاورزیان خبر داد؛

برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۹۲

سرپرست اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این جشنواره صنعتگران بیش از هشت استان کشور حضور می‌یابند.

کبری کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: جشنواره اقوام ایرانی با هدف معرفی رسم و رسوم استان‌های مختلف کشور به مردم، معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبیک و رونق صنعت و گردشگری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره که در قالب صنایع دستی، سوغات و تولیدات ایرانی برگزار می‌شود صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی از بیش از هشت استان کشور شامل استان‌های مازندران، یزد، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، همدان و همچنین کاشان حضور می‌یابند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک ادامه داد: این جشنواره که از دوم اردیبهشت ماه تا 13 ارریبهشت در سالن بزرگ شهرداری واقع در میدان مادر برگزار می‌شود، از سه استان به معرفی آداب و رسوم استان‌ها پرداخته می‌شود که شامل گروه لرها، شمالی‌ها‌ و آذری‌ها می‌شود.

کشاورزیان اضافه کرد: در جشنواره اقوام ایرانی هفت غرفه صنایع دستی در اختیار صنعتگران شهرستان آبیک قرار داده می‌شود که شامل غرفه‌های چرم، گلیم، خراطی، سفال، منبت، رودوزی‌های سنتی، جواهر سنگی و گل‌های تزئینی است.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌بندی جشنواره اقوام ایرانی برای برپایی نمایشگاه صورت گرفته و از دوم اردیبهشت ماه پذیرای مردم شهرستان آبیک است.

این مسئول یادآور شد: جشنواره اقوام ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 16 تا 23 پذیرای بازدید علاقمندان است که این جشنواره و نمایشگاه تا 13 اردیبهشت ماه برپاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز