خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبر داد:

برگزاری "آیین سنگ بنای سیما و منظر رشت" در روز شوراها

کد خبر : ۶۱۶۴۹۷

شهردار رشت از برگزاری "آیین سنگ بنای سیما و منظر رشت" در روز شوراها خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست هم اندیشی مسعود نصرتی‌شهردار رشت و جمعی از اعضای شورای شهر رشت با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی گیلان پیرامون بررسی مرمت بناهای تاریخی بافت مرکزی رشت در دفتر شهردار برگزار شد.

در این جلسه شهردار رشت اظهار کرد: عمارت‌های تاریخی بافت مرکزی رشت این قابلیت را دارد به موزه موضوعی تبدیل شود و این موضوع در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد.

وی به مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی در مرمت و احیای ساختمان های تاریخی تاکید کرد و گفت: جزو شروط و مفاد قانونی نیست برای مرمت و احیا، شهرداری مالکیت بنا را به میراث فرهنگی واگذار کند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه برای طرح "شهر شب های روشن" برنامه اساسی در ۶ ماه نخست امسال درنظر گرفتیم بیان کرد: در روز نهم اردیبهشت مصادف با روز شورا آیین "سنگ بنای سیما و منظر رشت" برگزار می شود.

سید امیر حسین علوی: استفاده از ظرفیت مجموعه داران خصوصی برای برپایی نمایشگاه ها در عمارت بلدیه

سید امیر حسین علوی،رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه رویکرد شورای پنجم و شورای چهارم احیای بناهای تاریخی و میراثی رشت است اظهار کرد: رقم مناسبی در بودجه امسال برای مرمت بناهای تاریخی درنظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر حفظ و احیای بناهای تاریخی رشت ابراز داشت: حتی می توان بسیار از بناهای تاریخی مانند مدارس که در اختیار سازمان های دیگر قرار دارد را با مشارکت میراث فرهنگی احیا کنیم.

علوی خاطرنشان کرد: شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی می توانند با مشارکت یکدیگر اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنند.

وی با اشاره به ارائه طرح مرمت ساختمان بلدیه بیان کرد: می توانیم با مشارکت میراث فرهنگی طرح مرمت ساختمان بلدیه را نهایی کنیم.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: می توان با استفاده از ظرفیت مجموعه داران خصوصی در ساختمان بلدیه شهرداری نمایشگاه های موضوعی برگزار کرد.

علوی اذعان داشت: می توان بسیاری از حمام های مخروبه رشت را مرمت و احیا و به مکانی برای ورود گردشگران تبدیل کرد.

محمد حسن عاقل منش: ساختمان های بافت مرکزی رشت قابلیت تبدیل به موزه را دارند

محمد حسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در این نشست اظهار کرد: ساختمان های قدیمی بافت مرکزی رشت این قابلیت را دارند به موزه تبدیل شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به تفاهم نامه معاون رئیس جمهور، استانداری گیلان و میراث فرهنگی گیلان مبنی بر مرمت بناهای تاریخی رشت گفت: نباید در اجرای مفاد ابن تفاهم نامه تعلل شود.

فرهام زاهد: محصولات نمایشگاه ها با اقلیم و فرهنگ گیلان متناسب باشند

فرهام زاهد،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نمایشگاه های ارائه شده باید در شان شهروندان باشد گفت: باید نمایشگاه ها با مدل مناسبی ارائه شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نمایشگاه های باید با اقلیم و فرهنگ گیلان متناسب باشد بیان داشت: باید محصولات بومی گیلان برای مسافران و گردشگران ارائه شود.

رضا علیزاده : طرح شهر شب های روشن را به فال نیک بگیریم

رضا علیزاده،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: ساختمان های تاریخی واقع در میدان شهرداری رشت این قابلیت را دارند به موزه تبدیل شوند.

وی با اشاره به طرح شهر شب های روشن اظهار کرد: استاندار گیلان نیز به این طرح تاکید دارند و آن را به فال نیک بگیریم و می توانیم آن را متناسب با تقویم روز جلو ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مطرح کرد: می توانیم در ماه مبارک رمضان با وجود ظرفیت شهر خلاق خوراک سفره افطاری و نمایشگاه غذا را برپا کنیم.

علیزاده خاطرنشان کرد: می توانیم در تعامل با شهرداری و شورای شهر در راستای منافع و مصالح شهروندان گام برداریم و نشاط اجتماعی و سرزندگی را در رشت پدید آوریم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز