خبرگزاری کار ایران

قاسم پور اعلام کرد:

خسارت 100 میلیارد تومانی سیل به بخش‌های مختلف بردسکن

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۶۴۷

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن خسارت وارده ناشی از سیل در بخش‌های مختلف این شهرستان را 100 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، ابراهیم قاسم پور در بازدید سرپرست معاونت امور عمرانی  و مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روستاهای سیل زده کلاته نو، سیف آباد ، محمد آباد و جلال آباد از توابع این شهرستان گفت: بیشترین خسارت وارده در سیل اخیر به بخش کشاورزی و دامداری و راه‌های روستایی و شهری و بنیاد مسکن وارد شد که بیش از 80 درصد خسارت سیل را به خود اختصاص داده است.

وی از خسارت بیش از 510 واحد مسکونی در این روستاها اشاره کرد و گفت:  324 واحد روستایی نیاز به نوسازی و بهسازی دارد و مابقی نیاز به تعمیرات دارد. 

سرپرست فرمانداری بردسکن عنوان کرد: در سیل اخیر 50 درصد  منازل مسکونی در معرض خطر سیل در روستای کلاته نو تخلیه شد و 100 درصد اهالی روستای سیف آباد نیز تخلیه و به زائر سرای علی ابن موسی الرضا (ع) شهر بردسکن اسکان اضطراری داده شدند و  400 نفر از اهالی روستای محمد آباد در یکی از حسینیه های شهرآباد اسکان داده شدند که با ورود هلال احمر و سپاه و خیران نسبت به تغذیه این افراد اقدام شد.

وی اظهارداشت: با توجه به خطر پذیری که دارد و احتمال ریزش برخی از منازل روستایی  56 تخته چادر  برای تعداد 100 نفر از خانواده هایی که مشکل دارند در یکی از نقاط امن در این روستا اسکان اضطراری داده شدند.

قاسم پور افزود:  در سیل اخیر فقط قریب به 20 نقطه فرونشست زمین در جنوب بردسکن و محور بردسکن به بجستان به وجود آمد که با اقدامات انجام  شده و با کمک بخش خصوصی نسبت به ترمیمم و اصلاح آنها اقدام شد.

وی عنوان کرد: در مجموع بیش از 40 روستای شهرستان بردسکن در سیل اخیر در محاصره سیل بودند که به حول قوه الهی با کمک بسیار خوب مردم، معادن منطقه و اعضای شورای هماهنگی مدیرت بحران شهرستان این بحران مدیریت شد و حتی یک نفر تلفات جانی رخ نداد.

وی از حضور و استقرار بیش از 10 مدیرکل و معاون مدیران کل در منطقه خبرداد و گفت: با دستورات لازم اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است و شرکت آب منطقه ای با ارسال 3 دستگاه لودر و کامیون نسبت به تقویت و اصلاح بندهای خاکی و نقاط حادثه خیز اقدام شده است که در بروز حوادث احتمالی برای روستاییان مشکلی بوجود نیاید.

سرپرست فرمانداری بردسکن از کمک 40 میلیون تومانی تسهیلات مسکن و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای کسانی که منازل آنها دچار خسارت شده است خبرداد و گفت: با حضور کارشناسان مدیریت برق شهرستان ، شبکه برق روستای چشمه حاج سلیمان که براثر سیل اخیر و سقوط تیرهای برق قطع شده بود تا فردا پایدار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز