خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

لایروبی کانال زرکش مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه می‌دارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۲۱۸

استاندار خراسان رضوی گفت: لایروبی مسیل ها و بازگشایی کال زرکش مشهد به طول ۱۰ کیلومتر، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه می دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در جریان بازدید از عملیات لایروبی مسیل‌‌ها و بازگشایی کال زرکش مشهد گفت: موضوع پیشگیری از سیلاب و خسارت‌‌های احتمالی در دستورکار ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد و خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، خراسان رضوی در سیل‌‌های اخیر کشور متحمل کمترین خسارت شد. 

وی با بیان اینکه کانال زرکش به طول ۱۰ کیلومتر در روزهای اخیر به دلیل بارش‌‌های رگباری باران طغیان کرده بود و حتی به برخی از خانه‌‌های احداث شده در حریم این کانال آسیب رساند، اظهار داشت: برحسب تصمیم شورای مدیریت بحران شهرستان مشهد، لایروبی این مسیل در دستورکار قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پس از اتمام عملیات لایروبی مسیل‌‌ها و بازگشایی کانال زرکش، دیوارهای ساحلی هم در اطراف این کانال نصب خواهد شد تا در آینده، هیچ خطری به لحاظ وقوع سیل متوجه مشهد نباشد. 

رزم حسینی با بیان اینکه کانال زرکش روانآب‌‌ها را به کشف رود هدایت می‌‌کند، تصریح کرد: امیدواریم محدوده مشهد و روستاهای حریم این کلانشهر به مساحت ۸۶ هزار هکتار از خطر سیلاب و خسارت‌‌های ناشی از سیل مصون بماند. 

وی با اشاره به لزوم بازگشایی مسیل‌‌ها در محدوده طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: طی سه هفته گذشته اقدامات خوبی توسط فرماندار این شهرستان و با تدبیر ستاد مدیریت بحران انجام گرفته است و با دستور دادستانی موانع پیش‌‌روی روانآب در رودخانه‌‌ها تخریب شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید از طریق کمیسیون‌‌های شهرسازی با ساخت‌‌ها و سازها غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌‌ها برخورد شود اما در عین حال برای پیشگیری از وقوع سیل، لایروبی مسیل‌‌ها در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز