خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

مردم در روز طبیعت از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها پرهیز کنند/ آماده میزبانی از سیل زدگان سایر استان های کشور هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۶۰۹

استاندار البرز گفت: در صورت موافقت و دستور مسئولان ملی، آمادگی میزبانی از سیل زدگان سایر استان های کشور در البرز وجود دارد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در ساعات اولیه بامداد سه شنبه در حاشیه بازدید از روستای نجم آباد شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه در برخی مناطق البرز طی ۲۴ ساعت اخیر حدود ۱۵۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده، افزود: میزان بارندگی در سامانه جدید که از ساعت ۴ عصر دوشنبه آغاز شد، حدود ۵۳ میلیمتر بوده است. 

وی با اشاره به اینکه تا حصول اطمینان از تحقق امنیت و آرامش در البرز بیدار و هوشیار هستیم ادامه داد: اکنون به دلیل رهاسازی صورت گرفته در سدهای امیرکبیر و طالقان، سدها گنجایش چندین سیلاب را نیز دارند.

شهبازی گفت: با توجه به گستردگی بارش ها در البرز آبگرفتگی های جزئی معابر و رانش زمین در طالقان را داشتیم ولی جای خرسندی دارد که شاهد خسارات جانی در استان نیستیم.

وی با بیان اینکه با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از سال قبل، البرز بخوبی مدیریت شد، افزود: حجم آب در رودخانه‌های البرز در برخی موارد مانند کردان که از ۳۰ میلیون متر مکعب بیشتر نبوده اکنون به ۹۰ میلیون متر مکعب رسیده است. 

استاندار البرز اضافه کرد: در حال حاضر خروجی رودخانه بیلقان به ۱۵۰ میلیون متر مکعب نیز رسیده ولی در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه به ابنیه مهم استان طی بارش های اخیر آسیبی وارد نشده، گفت: جاده های دسترسی روستایی نیز باز است و اعضای ستاد بحران استان در آماده باش کامل قرار دارند. 

شهبازی با تاکید بر اینکه اکنون البرز در شرایط اضطرار نیست، افزود: در روستای نجم آباد ۲۰ خانه در معرض خسارت احتمالی ناشی از سیلاب هستند که با حضور در این مکان بر روند امور نظارت داریم.

وی عنوان کرد: مکان های اسکان در نظر گرفته شده و در صورت نیاز به تخلیه روستا، مردم از این اماکن مطلع شده اند.

استاندار البرز گفت: در البرز تدابیری اندیشیده شده که امکان اسکان حدود ۳۱۵ هزار نفر فراهم شده که در صورت موافقت و دستور مسئولان ملی آمادگی میزبانی از سیل زدگان سایر استان های کشور در البرز وجود دارد.

وی افزود: از مردم شریف البرز و گردشگران عزیز انتظار می رود بویژه فردا در روز طبیعت با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها از اسکان و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها پرهیز کنند.

شهبازی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی از روز یکشنبه هفته آینده سامانه قوی بارشی در استان خواهیم داشت.

وی گفت: با مدیریت صورت گرفته در حوزه سدهای استان، اکنون در سد امیرکبیر ۸۹ میلیون متر مکعب و در سد طالقان ۱۲۰ میلیون متر مکعب فضای خالی برای چندین سیلاب بزرگ پیش بینی شده که اگر حتی ۱۰ روز به این شدت بارندگی داشته باشیم با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

استاندار البرز افزود: امروز نیز دکتر روحانی رییس محترم جمهوری طی تماسی با بنده ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته، توصیه های لازم را برای آرامش و آسایش مردم استان داشتند.

وی ادامه داد: مسئولان ملی در خصوص پرداخت خسارات ناشی از سیل به مردم اطمینان لازم را برای تلاش در جهت جبران آسیب ها داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز