خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

ثبت بیش از 2700 بازدید از روند خدمت‎رسانی به گردشگران نوروزی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۶۲۳

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: از ابتدای تعطیلات سال 98 در استان خوزستان بیش از دوهزار و 700 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاه‎های خدمات‎رسان به مسافران و گردشگران نوروزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلام شجاعی با بیان این‎که استان خوزستان در نوروز 98 سال متفاوتی را تا بدین‎جا به لحاظ تعداد گردشگر ورودی پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه‎ای گردشگر از سراسر کشور طی روزهای سپری شده از سال 98 به استان خوزستان وارد شده‎اند و از این بابت استان خوزستان شاهد نوروز بسیار خوبی است.

وی افزود: البته تلخی‎هایی هم در این ایام در کشور به دلیل وقوع سیل در استان‎های غربی و شمالی کشور به وجود آمده که جا دارد این حوادث را به هموطنان و نیز بازماندگان قربانیان تسلیت بگوییم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه به طرح بازدیدهای نظارتی در ایام نوروز اشاره کرد و تصریح کرد: از 27 اسفندماه 97 تا هشتم فروردین‎ماه 98، دوهزار و 787 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاه‎های خدمات‎رسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفته است که از این تعداد بازدید نظارتی انجام‎شده، 840 بازدید از مراکز اقامتی، 583 بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، 264 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 1100 بازدید نیز از سایر واحدهای خدمت‎رسان انجام شده است؛ ضمن این‎که بیشترین تعداد بازدید نظارتی در سطح استان در روز دوم فروردین‎ماه ثبت شده است.

شجاعی ادامه داد: در مجموع این بازدیدها، تعداد 100 تذکر و  چهار اخطار کتبی به ثبت رسیده است، ضمن این که شاهد تعطیلی یا تعلیق هیچ‎یک از واحدهای خدمات‎رسان در سطح استان تابه امروز نبوده‎ایم.

وی بیان کرد: در این بازدیدها 108 فقره تشویق نیز به مراکر خدمات‎رسان داده شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان خاطرنشان کرد: تا پایان تعطیلات نوروز 98، نظارت‎های مستمر بر کیفیت و نرخ خدمات و صنوف مختلف از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی ادامه خواهند داشت.

شجاعی در ادامه با اشاره به آمار تجمیعی بازدیدکنندگان از جاذبه‎های گردشگری و اقامت‎کنندگان در استان، عنوان کرد: در بازه زمانی 27 اسفندماه 97 تا هشتم فروردین‎ماه 98، چهار میلیون و 980 هزار و 550 نفرشب اقامت در استان به ثبت رسیده است و مجموع بازدیدکنندگان از جاذبه‎های گردشگریِ تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست‎ساز نیزهشت میلیون و 255‎هزار و 501 نفر بوده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه تعداد نفر شب اقامت به ثبت رسیده در این بازه زمانی رشدی 69 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‎دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز