خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد ؛

تجمع‌ اعتراضی کارگران سد بالاخانلو در مقابل استانداری قزوین /کارگران : شب عیدی دستمان خالی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۹۹

کارگران شرکت سد بالاخانلو شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین با تجمع در مقابل استانداری قزوین، خواستار پرداخت حقوق و معوقات 6 ماهه خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ظهر امروز- دوشنبه20 اسفندماه-تعدادی از کارگران و پرسنل شرکت سد بالاخانلو شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین با تجمع در مقابل استانداری قزوین خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود از پیمانکار این پروژه شدند.

محل اجرای سد بالاخانلو در35 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بوئین زهرا و 200 متری پایین دست روستای بالاخانلو است که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کارفرما 6 ماه از جیب خود هزینه کرد

یکی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: از مهر ماه امسال تا امروز 20 اسفند ماه، حقوق دریافت نکرده‌ایم این در حالی است که عیدی و سنوات هم جزء مطالبات ما است که پرداخت نشده است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم را برای دریافت حقوق و مطالبات انجام داده‌ایم که پیمانکار اذعان می‌کند در سال 97، ریالی از کارفرما پولی دریافت نکرده است.

این کارگر ادامه داد: کارفرما حتی اذعان کرده حقوق کارگران سد بالاخانلو را تا شهریور ماه امسال، از جیب خود پرداخت کرده و از کارفرما هیچ مبلغی دریافت نکرده است.

وی اضافه کرد: در استانداری قزوین موضوع پیگیری شده و یک سِری اسناد تهیه شده که چند روز آینده قرار است به پیمانکار بدهند که احتمالا برای سال آینده اسناد نقد می‌شود.

این کارگر خاطرنشان کرد: اگر مطالبات و حقوق ما تا پایان اسفند پرداخت نشود، برای خرید عید و گذران زندگی دست ما در حنا می‌ماند.

حداقل 3 ماه معوقه پرداخت شود

شاهو اسدزاده سرپرست نقشه‌برداری پروژه سد بالاخانلو هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: پنج ماه است اجاره خانه پرداخت نکرده‌ام و حقوق ما از کارگر هم خیلی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه حداقل نیاز است سه ماه معوقه حقوق ما پرداخت شود، تصریح کرد: 130 نفر به طور مستقیم شرکت سد بالاخانلو پرسنل دارد که یک نفر ریالی حقوق دریافت نکرده است.

این مسئول افزود: نامه‌نگاری‌ها توسط مسئولان صورت گرفته و اسناد داده شده و فعلا روال اداری طی شده اما به دلیل اینکه پروژه سد بالاخانلو پروژه ملی است مسئولان بیان می‌کنند که نمی‌توان از اعتبارات استانی برای این منظور هزینه کرد و باید از اعتبارات ملی به این مهم تخصیص اعتبار داده شود.

سرپرست نقشه‌برداری پروژه سد بالاخانلو ادامه داد: قرارداد پروژه مذکور با شرکت راه و ساختمان خارادژ منعقد شده و پیمانکار سد بالاخانلو زیر نظر شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین کار می‌کند.

به گزارش ایلنا، از اهداف ساخت سد بالاخانلو می‌توان به تامین بخشی از نیاز شرب 5 شهربوئین زهرا، سگزآباد، شال، دانسفهان، اسفرورین و 36 روستای منطقه بوئین‌زهرا، تنظیم آب موردنیاز جهت بهبود آبیاری اراضی تلفیقی کشاورزی موجود در شبکه سد بالاخانلو، حفظ نیاز محیط زیست - تغذیه مصنوعی آبخوان و کنترل سیلاب‌های منطقه اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز