خبرگزاری کار ایران

نوبخت در نشست خبری:

پرداخت حقوق بهمن ماه به همراه عیدی کارکنان دولت / پرداخت ۲۰۰ میلیارد بدهی دولت به شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۸۲

در هیات دولت تصویب شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری‌ها پرداخت شود / قرار شد با هدف صرفه‌جویی یک میلیارد لیتر نفت و گاز از طریق برقی کردن چاه‌های کشاورزی بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار اختصاص بدهیم.

سخنگوی دولت از پرداخت حقوق بهمن ماه و به همراه عیدی تمامی دستگاه‌های دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من دیروز با خزانه آخرین هماهنگی‌ها را داشتم و خوشبختانه عنوان شد که حقوق بهمن ماه به همراه عیدی پایان سال تقریبا در تمام دستگاه‌ها پرداخت شده است. البته من باز هم جویا شدم تا اگر دستگاهی باقی مانده سریعا نسبت به پرداخت حقوق و عیدی آنها نیز اقدام شود.

وی با اشاره به مسئله تحریم‌ها اظهار داشت: علی‌رغم همه فشارهایی که بدخواهان ملت ایران با تشکیل تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ایجاد کرده‌اند، ما امیدواریم که بتوانیم مقدمات لازم را انجام دهیم تا به وقت حقوق اسفندماه پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: شاید هم تقدیر بر این بود که دولت در شرایطی مدیریت کشور را برعهده بگیرد که سختی فراوانی از گذشته به جا مانده است.

نوبخت با اشاره به مصوبات شورای اقتصاد و هیات وزیران تصریح کرد: در هفته جاری شورای اقتصاد دو مصوبه مهم داشت، در یک مصوبه هفت و نیم میلیادر دلار برای توسعه حمل و نقل و بار و مسافر اختصاص پیدا کرد که سالانه باید به منظور صرفه‌جویی در سوخت و کاهش آلاینده‌های محیط زیست و کاهش تصادفات حداقل سه درصد خدمات ریلی و حمل و نقل بار و مسافر توسعه پیدا کند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در مصوبه دیگری، قرار شد با هدف صرفه‌جویی یک میلیارد لیتر نفت و گاز از طریق برقی کردن چاه‌های کشاورزی بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار اختصاص بدهیم که این رقم طی سه سال بتواند سالانه صد هزار چاهی که الان آبرسانی آن توسط گازوئیل انجام می شود را برقی کند.

نوبخت یادآور شد: این اقدام هم باعثتسهیل در کشاورزی می‌شود و هم موجب صرفه‌جویی و ما آن را می‌توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم چون تاکید بر صرفه‌جویی در انرژی و افزایش خدمات از سیاست‌های ابلاغی در اقتصاد مقاومتی بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه امروز در هیات وزیران پوشش بیمه‌ای برای خدمات تعویض مفاصل افزایش پیدا کرد تا برای برخی از داروها که در درمان‌های بخش بستری و سرپایی نیازمند است تا سقف ۳۴ میلیارد تومان مصوبه داشتیم، ابراز داشت: در اقدام دیگری ما برای اینکه بتوانیم سهم صادرات برق را به بیش از دوازده هزار میلیارد تومان افزایش بدهیم و زمینه افزایش بازدهی نیروگاه‌های برقی را به خصوص به صورت بخاری و سیکل ترکیبی فراهم کنیم مقرر شد که مبلغ صرفه‌جویی که این عمل حاصل می‌کند به خود سرمایه‌گذارانی که این صرفه جویی را ایجاد کردند، اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم دیگری تصویب شد مبنی بر اینکه هیات وزیران، ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به شهرداری‌ها را پرداخت کند از سال‌های گذشته شهرداری‌ها مبالغی از دولت طلب داشتند و این مطالبات پرداخت نشده بود. از طرفی شهرداری‌ها چون این مطالبات را دریافت نمی‌کردند نمی‌توانستند به خوبی برخی خدمات را به شهروندان ارائه کنند. دولت به احترام شهروندان برای ایفای تعهدات گذشته این ۲۰۰ میلیارد تومان را به عنوان کاهش بدهی‌های خود به شهرداری ها به تصویب رساند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در راستای سیاست حمایتی دولت نسبت به بخش کشاورزی بویژه تاکیدی که در اقتصاد مقاومتی نسبت به تولید داخل شده تفاهمی بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت جهاد کشاورزی به وجود آمد که کشاورزانی که محصولات خود را الان برداشت می‌کنند و می‌خواهند به بازار بیاورند و بنا به هر دلیلی بازار محصولاتشان وجود ندارد مثل محصول گوجه فرنگی که این اتفاق در جنوب برایش افتاده تصمیم گرفتیم که جلساتی هم با کشاورزان داشتیم و قرار شد دولت کمک کند دولت مصمم است که کشاورزان عزیز را تنها نگذارد.

نوبخت افزود: برای سیب زمینی در هر کیلو ۱۵۰ تومان یارانه صادراتی می‌دهیم. ما حامی کشاورزان خواهیم بود و امیدواریم با توجه به مشکلاتی که همیشه در فرآیند تولید تا مصرف وجود دارد بتوانیم بیش از گذشته به کشاورزان کمک کنیم. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از هر محلی که بتواند تلاش می‌کند این مبالغ را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز